Avatar billede jhede Nybegynder
04. juni 2003 - 10:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Omdirigering af print

Hejsa,

Jeg har et gammelt dos program, som udskriver til LPT1, nu vil jeg have printet i en fil istedet. Jeg mener, man kan omdirigere porten ved hjælp af mode kommandoen, men hvad er syntax'en ?

Jesper
Avatar billede rlg Nybegynder
04. juni 2003 - 10:31 #1
nu kan jeg ikke lige huske "mode" kommandoen, men jeg mener at du kan udskrive til en fil sådan her:

"print [filnavn] > c:\test.txt"
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2003 - 10:40 #2
Du kan omdirigere porten til en anden port, men ikke til en fil.
Der er en løsning hvis du afvikler programmet i en dossession i windows, men ikke hvis det er en ren dos. (så vidt jeg ved)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2003 - 10:41 #3
En side med de parametre som du kan bruge i "mode" kommandoen.
http://www.csulb.edu/~murdock/mode.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2003 - 10:44 #4
Hvis det er ren dos, er her måske en utility, der kan hjælpe:
http://www.simtel.net/pub/pd/49075.html
Avatar billede jhede Nybegynder
10. juni 2003 - 10:12 #5
Hej Tonnybrandt,

Det var lige sådan et program jeg manglede, tak for hjælpen :-)

Jesper
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. juni 2003 - 21:57 #6
Takker for point :-)