Avatar billede gimpo Nybegynder
04. juni 2003 - 01:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gammelt bundkort + ny HD = ny bios

Hej

Min gamle 500Mhz skal friskes op med
en Seagate 40GB HD:
http://www.seagate.com/cda/products/discsales/marketing/detail/0,1081,384,00.html

Bios på mit Asus P5A understøtter desværre ikke så "enorme"
harddiske som denne, og skal derfor opdateres.
Jeg har aldrig flashet en bios før og har ikke ikke lyst
til at smadre mit bundkort pga. uvidenhed.
Jeg er ikke engang sikker på at der findes en bios upgrade som dækker mit behov...
Her er de nyeste jeg kunne finde:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A/

Er der mon en kompetent ekspert som kan hjælpe mig?
Vi snakker om en step by step forklaring.

På forhånd tak
Gimpo
Avatar billede chalde Seniormester
04. juni 2003 - 01:40 #1
Avatar billede mickey777 Nybegynder
04. juni 2003 - 09:00 #2
Evt. prøv at lede på Seagates hjemmeside angående harddisk utilities. Har hørt at disse programmer kan omgå BIOS opgraderinger og få en nyere harddisk til at fungere med en ældre maskine.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
04. juni 2003 - 10:30 #3
mickey777, det er generelt er dårlig løsning, da man så har et stykke software kørende, som efter mine erfaringer aldrig ender med noget godt. Den bedste løsning er helt klart en BIOS opdatering, hvis en sådan findes. Hvis ikke, ville jeg gå ud og investere i et nyt bundkort. Alt andet end software løsningen, det får man kun grå hår af.
Avatar billede chalde Seniormester
04. juni 2003 - 10:40 #4
Hvis bios update ikke dur, kan du købe en ide-controller. kig på www.shg.dk under produkter->hardware->IDE controllere.
Avatar billede gimpo Nybegynder
05. juni 2003 - 15:21 #5
!