Avatar billede thomasmagnus Nybegynder
03. juni 2003 - 11:33 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Stofanet gik død efter kabel-fjollerier

Jeg havde to computere på nettet via en D-limk 1005D switch og stofanet Surfboard kabel modem hvilket fungerede fint.
Kablet til den ene computer fra switchen lå dog og flød på gulvet så jeg tog rj45-stikket af for at trække de igennem væggen.
Da jeg skulle sætte det på igen kom jeg imiderltid til at bytte om på de to blå ledninger hvilket jeg først opdagede efter jeg havde prøvet at komme på nettet. Så hev jeg stikket ud, og pludselig virkede internettet heller ikke på den anden computer.
Modemet har 5 dioder: Power, reciece, send, online og activity. Alle lyser undtagen activity, der ikke engang blinker regelmæssigt som den gjorde tidligere.

Hjælp hjælp hjælp
Avatar billede soreno Praktikant
03. juni 2003 - 11:46 #1
Prøv følgende:
tvstik <--> modem <--> PC1

(uden switch - direkte fra modem til PC1)

Virker det ?

Sluk evt. modemet i et par minutter og tænd det igen.
Avatar billede rlg Nybegynder
03. juni 2003 - 11:48 #2
Mit bud er at det må være dit kabel den er gal med. Prøv at skift kabel, det må ha' taget skade da du trak det igennem vægen. Man ødelægger ingenting ved at vende de to blå ledninger (hvis det er dem der går fra computer til switch).
En anden mulighed er at du har puttet det ene kabel i uplink porten på switchen. normalt er der 2 port "1" eller "8", hvoraf den ene er en uplink, så hvis du nu har sat det ene kabel i port 1 uplink og det andet i port 1, så er der ingen af dine maskiner der virker da de bruger den samme port og det kan man ikke.
Prøve at sætte kablerne i f.eks. port 2 og 3 og se om det nytter.
Avatar billede thomasmagnus Nybegynder
03. juni 2003 - 11:52 #3
Har prøvet at sætte computeren til fra modem til nætkort- uden switchen. Virker heller ikke...
Det mystiske er at den der activity diode ikke lyser... Tidligere blinkede den hele tiden. Er det ikke som om den slet ikke er i kontakt med stofas server?
Avatar billede soreno Praktikant
03. juni 2003 - 11:54 #4
Hvis jeg var dig ville jeg ringe til support på 7564 1734.

Får du tildelt en IP adresse ?
  Kan du komme ind på signon.stofanet.dk ?
Avatar billede thomasmagnus Nybegynder
03. juni 2003 - 11:56 #5
Har dynamisk ip. Kan ikke komme ind på signon.stofanet.
Jeg satte også det dårlige kabel direkte fra modem til computer inden jeg opdagede fejlen hvis det kan ha´ smadret hr. modem...
Avatar billede soreno Praktikant
03. juni 2003 - 11:58 #6
Jeg tvivler stærkt på at Mr. Modem er gået i stykker ved at kortslutte netkablet.

Selvom du har dynamisk IP kan du jo stadig se hvilken du får tildelt.
I nyere Windows versioner kan du skrive:
ipconfig

i command prompten (DOS vinduet).

Så vises IP-adressen.

Hvad står der ?
Avatar billede thomasmagnus Nybegynder
03. juni 2003 - 12:02 #7
Må hjem og tjekke det, sidder på biblioteket *g*
Avatar billede thomasmagnus Nybegynder
03. juni 2003 - 12:02 #8
ellers nogle råd inden jeg vender tilbage i morgen?
Avatar billede thomasd Nybegynder
03. juni 2003 - 12:02 #9
Har du prøvet at tage strømmen fra modemet?
Det har førhen løst problemer med Stofanet.
Avatar billede thomasmagnus Nybegynder
03. juni 2003 - 12:04 #10
Altså bare slukke for det, helt normalt på knappen eller hive strøm stikket helt ud? Har prøvet det første.
Avatar billede soreno Praktikant
03. juni 2003 - 12:05 #11
Dobbelt check din opsætning (kabler mm.). Det kan jo være at der er snegen sig en fejl ind som du ikke har observeret (Måske har lillebror leget med stikene eller katten gnavet lidt i kablet.. :-)
Avatar billede soreno Praktikant
03. juni 2003 - 12:05 #12
Tag strømmen fra modemet og lad det stå et par minutter.
Avatar billede thomasmagnus Nybegynder
03. juni 2003 - 12:06 #13
Forresten: Dioderen på netkortet blinker ikke, der er en der lyser hele tiden, men ingen der blinker...
Avatar billede thomasmagnus Nybegynder
03. juni 2003 - 12:07 #14
Smutter hjemad, men vender tilbage... tak for hjælpen indtil videre Soreno :-)
Avatar billede thomasd Nybegynder
03. juni 2003 - 12:08 #15
Tag strømstikkey ud, så den slukker helt.
Det er højst sandsynligt det første de også vil sige hos Stofa Support.
Avatar billede thomasd Nybegynder
03. juni 2003 - 12:09 #16
strømstikkey = strømstikket
Avatar billede thomasmagnus Nybegynder
03. juni 2003 - 14:45 #17
Virkede fint efter jeg havde det slukket...
Avatar billede thomasmagnus Nybegynder
03. juni 2003 - 14:45 #18
skal i ikke ha´ point?
Avatar billede soreno Praktikant
03. juni 2003 - 14:50 #19
Du har uddelt points. Det kan kun gøres én gang.
Avatar billede thomasmagnus Nybegynder
03. juni 2003 - 17:17 #20
Hvem gav jeg dog point, det var da vist en fejl, i hvert fald ikke med vilje
Avatar billede soreno Praktikant
03. juni 2003 - 17:25 #21
Står ude til venstre:

Accepteret svar: rlg
Point : 200