Avatar billede vdo Nybegynder
03. juni 2003 - 08:27 Der er 8 kommentarer

Adgang med Win XP til adsl. Lang ventetid.

Hver dag, når jeg starter min computer, skal der gå 10-15 min. inden den er klar til at køre på adsl. Så længe skal jeg vente på at køre internet. Jeg har Win XP med servicepack 1 som OS. Makinen kører på netværk med en anden comp., som har Win 2000 som OS. Denne maskinen er "på" straks hver morgen. Hvad er problemet?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 09:08 #1
Det lyder for mig som om der er en masse ting der starter op sammen med windows og at det er et af disse der forårsager ventetiden.
Prøv startknappen | kør, skriv msconfig og tryk enter.
På start fanebladet fjerner du krydset i alle programer og genstarter.
Det hjalp sikkert en del. Hvis ikke, er det ikke et af disse programmer der fejler og du kan så krydse programmerne af igen.
Avatar billede kadann Nybegynder
03. juni 2003 - 14:15 #2
MSconfig ligger ikke i Windows XP, så vidt jeg ved.. men tonnybrandt har sikkert fat i noget af det rigtige.

Hvilken maskine sidder du med, og hvor meget RAM.. og har du en masse ting der kører i baggrunden?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juni 2003 - 14:23 #3
kadann >> det gør den faktisk, men den ligger ikke i 3.11, 95, nt og 2000. Den ligger i 98, me og xp.
Avatar billede vdo Nybegynder
05. juni 2003 - 22:34 #4
tonybrandt>> jeg har rigeligt med ram i computeren og en 2,66Ghz processor. Jeg mener ikke der skulle være problemer med kapaciteten. Jeg har endnu ikke afprøvet dit forslag, hvilket jeg gør en af dagene. Jeg mener dog ikke det er der problemet ligger. Jeg ynes jeg har oplevet en del problemer med xp. xp er kendt for at være meget stabilt, men det bryder ned lige så ofte som 98.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. juni 2003 - 23:15 #5
Tja... det er jo blot min mening. Men jeg sidder også ved en klippestabil xp, der er lynhurtig til at starte op. og jeg har kun 256 mb ram og en 1.7 ghz Tbread.
Avatar billede vdo Nybegynder
05. juni 2003 - 23:42 #6
den er jeg med på.jeg vender evt. tilbage når jeg har prøvet dit forslag
Avatar billede flashmadsen Nybegynder
12. juni 2003 - 20:31 #7
Lide som sidenote: Hvis du har installeret en fontpack (skrifttyper) med en masse nye fonts - så tager det et ondt år at boote.. Prøv iøvrigt bootvis.exe som kan hjælpe med at få boottiden ned. Min gamle spand bootede xp på 14 sekunder (Efter ram tælling). Den nye vil desværre ikke så langt ned :-/

http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.mspx
Avatar billede azidbrain Nybegynder
30. juli 2003 - 14:02 #8
Kører du med en opkaldsforbindelse?