Avatar billede proboss Nybegynder
30. november 2000 - 13:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Metatags

Hvordan laver man en Metatags generator på sine sider som andre kan have glæde af. hvor kan jeg finde mere om det
Avatar billede fordfairlane Nybegynder
30. november 2000 - 13:19 #1
www.webmonkey.com er en god start side omkring opbygning af hjemmesider mm.

/ford
Avatar billede JanusHoi Praktikant
30. november 2000 - 13:50 #2
Se www.metamaten.dk for ideer.
--
Master H
Avatar billede proboss Nybegynder
30. november 2000 - 14:12 #3
i misforstår jeg kan godt lave metatags til min egen siden. Det jeg vil lave er en side hvor besøgende kan lave signe egen metatags på min side.
Avatar billede proboss Nybegynder
30. november 2000 - 14:12 #4
freks lige som den på metamaten bare på mine sider
Avatar billede senj Nybegynder
30. november 2000 - 14:20 #5
Vil du have noget kode?
Avatar billede svindler Nybegynder
30. november 2000 - 14:41 #6
Hvis du vil læse foklaring til de enkelte tags er de her et godt udgangspunkt:
http://vancouver-webpages.com/META/
http://www.builder.com/Authoring/Metadata/?tag=st.bl.3881.stds.7581
Med hensyn til at generere tags\'ene er det vist noget af det mindst komplicerede, du kan finde på:
En stribe input-felter og afkrydsningsbokse og en submit-knap og dit script skal bare pakke inputtet lidt ind i html og lave sanity-check.
Avatar billede senj Nybegynder
30. november 2000 - 14:44 #7
Her har du noget kode der skulle kunne gøre det!

2 parts to this script
==================================================
part 1
===================================================
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">

<!-- Original:  Michiel Van Velthoven (webmastersdome@comports.com) -->
<!-- Web Site:  http://www.geocities.com/~webmasterdome -->

<!--  Begin
function MakeIt(form){
var txt=\'<META NAME=\"DESCRIPTION\" CONTENT=\"\'+form.description.value+\'\">\\r\\n\';
txt+=\'<META NAME=\"KEYWORDS\" CONTENT=\"\';
if (form.keywords.value)
txt+=form.keywords.value+\'\">\\r\\n\';
form.source.value=txt;
}
function AddText(form, Action){
var AddTxt=\"\";
var txt=\"\";
form.keywords.value+=AddTxt;
}
function ResetPage(form){
if(confirm(\"Do you want to clear all and start a new META-tag Creation?\")){
form.description.value=\"\";
form.source.value=\"\";
form.keywords.value=\"\";
  }
// End -->
</SCRIPT>
============================================
part 2
============================================
<!-- -->
<CENTER>
<FORM ACTION=\"\">
<TABLE BGCOLOR=\"dedfdf\" border=\"2\" cellpadding=\"4\">
<TR>
<TD align=\"center\"><FONT SIZE=\"3\" FACE=\"arial\"><B>Site Description<BR><font size=\"-2\">(more descriptive the better)</font></TD>
<TD align=\"center\"><INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"description\" size=32></TD>
</TR>

<TR>
<TD align=\"center\"><FONT SIZE=\"3\" FACE=\"arial\"><B><CENTER>Up to 50 Keywords<BR><font size=\"-2\">(separated with spaces)</font></TD>
<TD align=\"center\"><input type=\"text\" name=\"keywords\" size=32></TD>
</TR>

<TR>
<TD><FONT SIZE=\"3\" FACE=\"arial\"><B><CENTER><input type=\"button\" value=\"Create Tags\" onClick=\"MakeIt(this.form);\"></B></TD>
<TD align=\"center\"><FONT SIZE=\"2\"><B>Here is your META - tag coding.
<BR>Put it in the HEAD of your HTML document.<BR><P><textarea name=\"source\" rows=5 Cols=45></textarea></TD>
</TR>

</TABLE>
</FORM>
</CENTER>

<!-- A1 -->
Avatar billede proboss Nybegynder
30. november 2000 - 22:03 #8
senj  er det et komplet script du har sat ovenfor eller mangler der noget det er lige precis det jeg leder efter
Avatar billede proboss Nybegynder
13. december 2000 - 19:24 #9
senj det virker ikke har du noget der virker
Avatar billede proboss Nybegynder
13. december 2000 - 19:26 #10
den siger fejl i
onClick=\"MakeIt(this.form);\"></B></TD>