Avatar billede b114080 Nybegynder
30. november 2000 - 09:06 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

1 pc - 2netkort + Internet/lokalnetværk

Jeg har 2 pc\'er.
Der er 10/100 Mbit netkort i begge maskiner, der kører Win98se. Pc1 har IP-adresse 192.168.0.1 Submask 255.255.255.0 Pc2 har så 192.168.0.2 ! Pc1 har i øjeblikket et modem tilsluttet ! For at komme på nettet med pc2 har jeg hidtil brug et proxy-program og indtastet IP-adressen på Pc1 og vupti forbindelse til Internettet! Nu får jeg snart en Internetforbindelse via antennestikken, dvs et kabelmodem. Der medfølger et netkort.

Spgm 1:
Jeg _skal_ have de 2 netkort i pc1 for både at have et lokalnetværk og en internet-forbindelse ik\' ?

spgm 2:
Hvis jeg nu ikke får en fast IP-adressen på det nye netkort i Pc1, hvordan kommer Pc2 så på Internettet nu, for jeg kan jo ikke give proxy-programmet en IP-adresse, jeg ikke kender ??? Skal man \'binde\' de 2 netkort i Pc1 sammen på en eller anden måde ?
Avatar billede bacce Nybegynder
30. november 2000 - 09:41 #1
hejsa dit spørgsmål er stillet nøjagtigt op som mit netverk er stillet op
når du nu får kabel modem sætter du det nye netkort i så der er 2 kort i pc1 så højrer klikker du på andre computere og den tcp/ip som er på netkortet sætter du på med den samme ip adresse altså fek.s 192.168.0.1 og stadi samme undermaske 255.255.255.0 og på den anden maskine gør du det samme bare med 0.2 i slutten på ip adressen så har de 2 comps forbindelse til hinanden igen (uden proxy)
derefter vil jeg andbefale et share program til din internet forbindelse og en af de bedste skulle være Sygate som kan downloades en prøve udgave på adressen http://www.sygate.com
jeg kan andbefale version 3,11 i stedet for 4,0 hvis du spiller online spil kan 4,0 godt lave lidt problemer men 3,11 sætter sig selv op og kører ubeklageligt
Bacce
Avatar billede b114080 Nybegynder
30. november 2000 - 09:48 #2
Jeg e lidt i tvivl om jeg forstår dit svar rigtigt. Men jeg giver de 2 netkort i pc1 samme ip-adresse ?
Avatar billede bacce Nybegynder
30. november 2000 - 10:37 #3
hov nej sorry det glemte jeg lige at sige
det er kun det netkort som er forbundet med den anden comp
kortet til internettet skal stilles op efter den forklaring der medfølger kabelnettet
så kun netkortne mellem de 2 comps du skal bruge min andvisning
Bacce
Avatar billede b114080 Nybegynder
30. november 2000 - 10:53 #4
Ja, okay det vidste jeg godt ! Men hvordan for pc2 forbindelse til Internettet ?
Avatar billede bacce Nybegynder
30. november 2000 - 12:01 #5
det var jo det jeg skrev ved at bruge et share program
prøv sygate på http://www.sygate.com
brug version 3,11 det er nemmest
Bacce
Avatar billede wipeout Nybegynder
30. november 2000 - 12:11 #6
Eller du kan køre Internet deling over netværk som ligger i Windows 98 SE, den gør at du kan dele Internettet som er på pc 1 med de andre pc\'er på netværket i dit tilfælde pc 2, men hvordan det virker ved jeg ikke da jeg kun har set den og læst om dens funktion.
Avatar billede b114080 Nybegynder
30. november 2000 - 12:20 #7
bacce> Ja, men er vi ikke enige om, at fx. sygate skal have en IP-adresse på det netkort som har forbindelsen udaftil og hvis denne IP-adresse er dynamisk, hvad gør man så ?
Avatar billede bacce Nybegynder
30. november 2000 - 12:55 #8
nej hvis bare du har sat netkortet (det som forbindes til pc2) op med ip adressen: 192.168.0.1
og pc2\'s netkort til 192.168.0.2 og self undermasken på så vil du kunne komonikere med med hinanden og derefter instalerer du bare sygate og den finder selv ud af resten og wupti nu kører det
det er oxo derfor jeg siger du skal bruge version 3,11 for hvis du tar 4,0 skal du selv configurer en masse
Bacce
Avatar billede bacce Nybegynder
01. december 2000 - 22:16 #9
hvaa hvad med at få lukket spørgsmålet og få fyret de points af ??
Bacce
Avatar billede b114080 Nybegynder
04. december 2000 - 09:46 #10
Tjaa, jeg synes jo altså ikke, at jeg har fået et godt og brugbart svar, da din løsning kun virker, hvis man bruger det specifikke program du snakker om. Jeg har stadig ikke fået svar på, hvordan man \'binder\' de 2 netkort sammen uden at kende IP-adressen på nummer 2 netkort ! Men lidt point skal du da have bacce ! Til wipeout : Det har jeg kørt før, men problemet er noget andet !