Avatar billede zoom Praktikant
31. maj 2003 - 19:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

tegne figure med transperant baggrund

Hej jeg er ny i Illustrator.

Jeg skal lave nogen små figuer som jeg skal sætte ind på nogen billeder bagefter

Hvordan får jeg disse figuer gemt uden at få baggrunden med
Når jeg gemmer til web får jeg jo hele papiret med og skal som sagt kun bruge selve figuren.(som når man tegner på en glasrude) Er det noget med den så skal "klippes ud" eller kan man gemme den uden baggrunds papiret umiddelbart ?
Avatar billede zaditor Nybegynder
31. maj 2003 - 20:03 #1
Der skulle gerne være noget, der hedder Transparency... Eller noget i den retning - det er når du lavet et nyt dokument - så laver den automatisk en gennemsigtig baggrund - men gem det i .gif-format - ellers dur det ikke...

Håber det hjalp dig videre..
Avatar billede zaditor Nybegynder
31. maj 2003 - 20:12 #2
Har du grejet det?
Avatar billede hcma Novice
31. maj 2003 - 20:33 #3
Tegn din figur ->markér den ->Copy ->Åbn dit billedbehandelingsprogram ->Paste (indsæt = Ctrl + V)  Formatet har ingen betydning.
Avatar billede zoom Praktikant
31. maj 2003 - 21:49 #4
zadiator >> Når jeg gemmer med Transperency og tager det gemte ind i Flash f.eks så er der stadig baggrund på . Forestil dig at du tegne er trekant og det er den du skal bruge uden baggrund. Når jeg sætter denne trekant ind i flash er det jo en trekant på et firkantet stykke baggrund. Jeg skal kun bruge trekanten.- Hvordan skære jeg det væk ???

catbody >> det hjælper da ikke i gif der er stadig baggrund på ??
Avatar billede miss-g Seniormester
31. maj 2003 - 22:13 #5
I Illustrater skal du vælge "save for web/gem til web" og så gemme som gif. Der skal være kryds i transparency.

I flash skal du importere gif filen, og så skulle baggrunden gerne være gennemsigtig. (Har selv lige testet det) *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
31. maj 2003 - 22:14 #6
Fejlen er nok at du åbner gif filen i flash, for så kommer der hvid baggrund på. Du skal IMPORTERE den *S*
Avatar billede torpmikkelsen Juniormester
31. maj 2003 - 22:56 #7
Når nu du har det som vektor grafik, vil jeg næsten foreslå dig at du bare copy-paster det over i flash. Idet du gemmer det som *.gif giver det dig begrænsninger for hvor meget du kan forstørre det i flash. Det gør det ikke når det er vektor.
Avatar billede zaditor Nybegynder
01. juni 2003 - 09:11 #8
Jeg vil også mene, at du skal gøre lige som miss-g - eller oprette det som trasparency...
Avatar billede flemming_hansen Nybegynder
02. juni 2003 - 04:24 #9
Husk nu at gem den som GIF ;D
Avatar billede hcma Novice
02. juni 2003 - 09:58 #10
zoom>>> har du forsøgt at gøre som "miss-g" skriver? og hjalp det?
Hvis det gjorde, synes jeg, du skulle aceptere hendes svar og give hende alle pointene.
Avatar billede zoom Praktikant
02. juni 2003 - 10:28 #11
hej Miss G
tak for hjælpen ...ja man skal bare importere det så virker det :-)))
tak for svaret points til dig
Avatar billede miss-g Seniormester
02. juni 2003 - 23:38 #12
Selvtak *S*