Avatar billede warpgiga Nybegynder
30. maj 2003 - 17:49 Der er 1 løsning

JSTL XML / XPath hjælp ønskes

Hej, jeg har et mindre men irriterende problem.

Jeg vil hente noget user information fra en xml fil.

Jeg bruger JSTL (Java Standard Tag Library) til at løse de mest almindelige ting.

Her laver jeg en string der skal bruges som XPath til den enkelte user-role

<c:set var="curRoleDefPathString">$UserRoles_XML//user-roles/role[@id = '<x:out select="$curRoleId" />']</c:set>

Nedenstående virker, men jeg kan ikke få den til at bruge den ovenstående XPath streng..

<x:forEach select="$UserRoles_XML//user-roles/role[@id = 'admin']" var="grantedRole">
  <x:out select="./@name" />
</x:forEach>

Jeg vil have den til at være noget ala:

<x:forEach select="${curRoleDefPathString}" var="grantedRole">
  <x:out select="./@name" />
</x:forEach>

Håber jeg har forklaret det godt nok, ellers skal jeg med glæde uddybe det ;)

de venligste hilsener fra

  Fini

p.s. Selvom jeg har brugt JSTL forholdsvis meget, savner jeg stadig nogle gode eksempler på lidt mere avanceret brug. Ala det jeg netop har beskrevet :)
Avatar billede warpgiga Nybegynder
31. maj 2003 - 03:34 #1
Nu har jeg finally fået det til at spille, var ved at gå ud af mit gode skind ;) hehe..  Fatter ikke hvad jeg gjorde igår, med have været et par quotes for meget eller lign...

<x:set var="currRole" select="$UserRoles_XML//user-roles/role[@id = $curRoleId]" />
<x:out select="$currRole/@name"/>