Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 21:52 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Netværksproblemer efter opgradering fra 2Mbit til 4Mbit, er du ekspert så læs

Hejsa

Først lige en kort beskrivelse af vores konfiguration.

Førstesalen:
20 computere, Pentium III 700, 192MB RAM, Windows 98 SE

1 spilserver, Win 2000 PRO
1 administrations computer, Win 2000 PRO

Intel 510T switch med 1000SX modul

Anden salen:
12 computere, Pentium III 800, 256 RAM, Windows ME

1 administrations computer, Win 2000 PRO

Intel 510T switch med 1000SX modul

De to sale er koblet sammen via de 2 1000SX moduler og fiber kabel.

Switchen på første salen er forbundet til en Cisco router. Vi fik for nylig opgraderet vores 2Mbit APL til en 4Mbit APL hvor vores Cisco 1601 router blev byttet med en Cisco 1700. Vi har siden opgraderingen haft store problemer med lag på netværket. Når folk sider og spiller, uanset om det er lokalt eller over internettet, så ca hver 3-4 minut går alt i stå, dette står på i ca. 10-15 sekunder hvorefter det så kører igen. Jeg har sgu snart prøvet alt, har også haft fat i Intel, men uden held. Det er som om der er et eller andet som sender en fandens masse trafik ud på netværket ind i mellem som suger al båndbreden.

Hvis du har nogle forslag vil jeg meget gerne høre dem.

Mvh.

Lars
Avatar billede maniacdog Nybegynder
29. november 2000 - 21:55 #1
Jeg kender et ganske godt firma som med garanti kan hjælpe dig med dine problemer.
Firmaet hedder NetDesign og har kun med netværk og gøre, primært Cisco.

Deres hjemmeside
www.netdesign.dk
Deres telefon

Avatar billede maniacdog Nybegynder
29. november 2000 - 22:00 #2
Hvad router er det? (17xx?)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
29. november 2000 - 22:04 #3
Og hvad WAN card er det?
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 22:15 #4
UNI2 som er vores udbyder sendte mig en ny router i dag med et bud, super service.

Den som kører nu er en Cisco 1700 og den nye vi har modtager er en Cisco 2600, andet står der ikke.

Problemet er at jeg ikke er meget for at kontakte et prof firma, da det koster en bondegård..:)
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 22:16 #5
Jeg har endnu ikke haft mulighed for at afprøve den nye router da der er folk som bruger internettet.
Avatar billede itelm Nybegynder
29. november 2000 - 22:17 #6
I opsætningen af kan spanning tree være slået til
eller du har en eller anden form for software som udsender broadcast.
udover det kan jeg også anbefale NetDesig tal med Jens Cristina hils fra Anders
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 22:19 #7
Tænker du på opsætningen af switchen
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 22:21 #8
Spanning Tree er slået fra på alle porte.
Det underlige er problemerne først kom efter den nye linie kom op at køre, det er som om den nye router laver noget den ikke skal.
Avatar billede itelm Nybegynder
29. november 2000 - 22:22 #9
ja
med hensyn til spanning tree
min erfaring ligger primært på ATM men muligheden ligger også i ciscos produkter
Avatar billede itelm Nybegynder
29. november 2000 - 22:23 #10
UBS
den skal være slået fra
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 22:25 #11
UBS, hvad er det?
Avatar billede itelm Nybegynder
29. november 2000 - 22:26 #12
Hvor stor bak bone har du ?
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 22:27 #13
backbone i switchen?
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 22:27 #14
Har du ikke ICQ, det ville være lidt nemmere
Avatar billede itelm Nybegynder
29. november 2000 - 22:30 #15
UBS betyder om den skal være slådet til elller fra
spanning tree er en redudant forbindelse
Avatar billede itelm Nybegynder
29. november 2000 - 22:32 #16
bacbone et udtryk for hvor stor data mængde din swiche er istand til at flyte MB

på samme måde som swap til en HD
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 22:32 #17
Der er udmildbart ikke noget med UBS under switch opsætningen. Hvad står UBS for?
Avatar billede itelm Nybegynder
29. november 2000 - 22:35 #18
jeg mener (UBS hovsa) du skal kikke efter om du har spanning tree slået til
anders
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 22:38 #19
Spanning tree er slået fra på alle portene
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 22:44 #20
Har lige fundet dette inden på Intels side:
What is the Express 500 switches backplane capacity?
The Express 510T, 550F and 550T switches have a backplane capacity of 2.1 Gbps (Gigabits per second
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 22:49 #21
Da det er første gang jeg bruger eksperten.dk kom jeg til at klikke i accepter svar, men jeg har endnu ikke fået løst problemet.
Jeg har postet spørgsmålet en gang til, se venligst det. Tak
Avatar billede itelm Nybegynder
29. november 2000 - 22:52 #22
har du noget program kørende der sender i broadcast ?
feks nettop school, over vågning ? som en service.

Det betyder at flytter du data der overstiger 2.1 Gbps på de 32 workstations wil dit back plan ikke kunne håntere datan, det du løber tør for plads indtil din såkladt cache er flushed
Avatar billede itelm Nybegynder
29. november 2000 - 22:55 #23
jeg må i seng nu skirv til mig på itelm@FOFS.dk i morgen så kan vi snakkke sammen
anders
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 22:55 #24
Nej, der er ikke nogen programmer så vidt jeg ved som sender traffik ud. Vi havde heller ikke nogle problemer med den game 2Mbit linie og Cisco 1601 routeren.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
29. november 2000 - 22:59 #25
leblodia> jeg kan hvis du vil ha det oprette et spørgsmål til dig så du kan få dine point igen.
Jeg smutter i seng nu, men skriv så vender jeg tilbage imorgen tidlig.
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 23:02 #26
Det må du meget gerne, tak
Avatar billede itelm Nybegynder
29. november 2000 - 23:02 #27
jeg er ikke point freak
dete her er et spørgsmål om at få ting til at funke
anders
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 23:03 #28
Men jeg har stadig 185 point tilbage, kan man ikke stille spørgsmål uden point?
Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 23:03 #29
Jeg er som ligeglad med pointne, kan man vinde noget da?
Avatar billede itelm Nybegynder
29. november 2000 - 23:09 #30
dette er er en udfordring point er er ...
hey ! vi er alle pressede til tider :-)
Shit hapens and ?
anders

Avatar billede leblodia Nybegynder
29. november 2000 - 23:12 #31
I bund og grund vil jeg bare gerne have løst vores problem. Vi får flere og flere utilfredse kunder...:(
Avatar billede maniacdog Nybegynder
30. november 2000 - 08:15 #32
Jeg har oprettet et spørgsmål i samme katagori mærket \"Point til leblodia for fejl\"

Angående dit problem så vil jeg stadig anbefale at du snakker med NetDesign, de kan løse det.