Avatar billede michael2690 Nybegynder
27. maj 2003 - 20:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette fil.

Jeg har hentet en film ned med kazaa lite. og kan ikke flytte eller slette filen. jeg har prøvet at disconnecte fra Kazzaa, men det hjælper ikke. er der nogen der hved hvad jeg skal gøre. det drejer sig om en avi. fil
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. maj 2003 - 20:48 #1
Luk kazaa, genstart XP, slet filen.
Avatar billede michael2690 Nybegynder
27. maj 2003 - 20:53 #2
det virker ikke
Avatar billede lrd Nybegynder
27. maj 2003 - 20:54 #3
Mener du en ulovlig film??
Avatar billede michael2690 Nybegynder
27. maj 2003 - 20:59 #4
det ved jeg da ikke jeg skulle hente en "trailer" ned men det var rigtigt en svensk lortefilm
Avatar billede fromsej Praktikant
27. maj 2003 - 21:00 #5
Jeg ville skynde mig at scanne online for virus.
http://housecall.trendmicro.com/ - online virusscan
Avatar billede lrd Nybegynder
27. maj 2003 - 21:01 #6
Det er jo af de fare der er ved at bruge det kazaa skidt :-)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. maj 2003 - 21:05 #7
Nu starter du vel ikke tilfældigvis Kazaa automatisk op når din XP starter vel? ;)
Avatar billede soda Nybegynder
27. maj 2003 - 21:06 #8
Åben Registreringsdatabasen (regedit).
Åben HKEY_CLASSES_ROOT
Åben SystemFileAssociations
Åben .Avi / Shellex / PropertyHandler
Default har en værdi. SLET værdien!
Genstart og nu kan du slette videofiler af en hver art frem over.

Du bruger Windows XP med SP1 og der er en fejl i, som gør, at handleren af film undersøger en tilfældig (som regel den fil, som sidst har været tilgået) fil hele tiden for dens størrelse.

Det har ingen skade, at slette denne værdi. Har gjort det omkring 10 gange hos forskellige venner og bekendte, som har haft samme problem.
Avatar billede htm Nybegynder
27. maj 2003 - 21:11 #9
Avatar billede martinpaulsen Nybegynder
27. maj 2003 - 21:15 #10
Hvis ikke noget af alt det andet virker så start op i fejlsikret tilstand og slet filen..... det virker! hvis det er win 200x eller xp trykker du F8 under opstart for at få fejlsikret tilstand..
Avatar billede soda Nybegynder
27. maj 2003 - 21:19 #11
Martinpaulsen: Det er også ganske fint, men problemet er, at problemet ikke går væk. Det kommer blot igen. Min løsning er vedvarende ;)
Avatar billede soda Nybegynder
27. maj 2003 - 21:21 #12
Htm: Det du linker til er nøjagtig det jeg beskrev ;o) - Var dog ikke klar over, hvad man mistede ved at gøre det. Det gør jeg nu. Tak ;o)
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. maj 2003 - 21:22 #13
Når du ikke kan slette en fil, er det fordi en process tilgår filen. Hvis du har lukket Kazaa (kontroller ved at kigge i din process liste: "Ctrl+Alt+Del"->Jobliste->Processer) kan det evt. være explore, der af uransaglige årsager ikke vil frigive filen. Sidstnævnte skal kunne løses ved en genstart (der er andre metoder, men en genstart er idiotsikker).

Er du sikker på, at du har afsluttet Kazaa? .. og den ikke blot kører i systrayen?

Hvis ikke du kan slette den fra Explorer, så prøv at gå til en kommando prompt (Kazaa skal naturligvis stadig være afsluttet).

Hvis du er en rigtig pilfinger, så har sysinternals en untility, der kan give dig pid (program id) på den/de processer, der har åbnet en fil. Så kan du da få opklaret mysteriet :-)
Avatar billede michael2690 Nybegynder
28. maj 2003 - 16:16 #14
Kanon nu kan jeg slette filen tak for jeres indvendinger.
jeg gik ind i --regedit og fjernet problemet.

jeg har valg at give Soda point fordi han var den hurtigste med en løsning.