Avatar billede djensen Nybegynder
27. maj 2003 - 18:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Varer fra udlandet

Hej!

Sad lige og kiggede på nogle lattergas systemer til bilen på et amrikansk site, og tænkte at det er jo noget billgere end herhjemme i DK, indtil jeg kom til at tænke over følgende:
Hvis man bestiller varer i udlandet, kommer der så dansk moms og afgift på...???
Hvis ja, hvor meget ligger det så på....???

DJensen
Avatar billede scb Praktikant
27. maj 2003 - 18:57 #1
Ja...
Moms: 25 %
Afgift: afhængig af om der er afgift på den pågældende vare i DK.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
27. maj 2003 - 18:59 #2
Og du kan være ret sikker på at pakken bliver behandlet i tolden.
Jeg køber en del rå print i USA, hvor der ikke er afgift, men altid moms.
Der er jo også forsendelsesomkostninger, samt omkostninger til toldbehandling.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
27. maj 2003 - 19:01 #3
Man kan altid kontakte told og skat, og få at vide om den pågældende vare er belagt med afgift.
www.toldskat.dk
-SCB
Avatar billede pallas Nybegynder
27. maj 2003 - 19:36 #4
Avatar billede pallas Nybegynder
27. maj 2003 - 19:43 #5
Her er link til punktafgiftspligtige varer ved køb i udlandet:

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=133667
Avatar billede kein Nybegynder
30. maj 2003 - 10:42 #6
Hvis du som privatperson køber fra et EU land, skal du betale afsenderlandets moms, men ikke told.
Hvis du køber fra et ikke-EU land, skal du betale dansk moms 25% + indfortoldning.