Avatar billede johans Nybegynder
27. maj 2003 - 17:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

How do I enter the BIOS, CMOS, Setup, or System Setup on Atlon™

Jeg vil oprette password, ikke til Bios, men til hele systemmet, så computeren kræver password helt fra start.
Jeg kan komme ind i Bios setup ved at trykke Del under opstart, men hvordan kommer jeg ind i system istedet for setup??
System Win 98
Computer Atlon 1800 AMD
Avatar billede webcreator Nybegynder
27. maj 2003 - 17:22 #1
Hvilket mærke er din PC ?

Prøv med flg. taster :

DEL, F1, F10, F12, ALT+DEL, F4
Avatar billede johans Nybegynder
27. maj 2003 - 17:26 #2
Jeg ved bare det er en Athlon 1800 Processor, men den er på mit arbejde, og jeg er hjemme nu
Avatar billede halifax Nybegynder
28. maj 2003 - 03:39 #3
Programmet Access Denied gør, at der allerede under boot af et Win98 system kræves brugernavn og password.
Det er altså ikke et BIOS password program, men programmet gør det, som du nævner allerførst i dit spørgsmål.
Bruger det selv med god erfaring. Flere brugere kan oprettes på samme pc.
Læs mere og download her
http://www.johnru.com/accessdenied/index.html
Avatar billede fet321 Nybegynder
28. maj 2003 - 03:44 #4
Du skal installere Windows 2000, og derefter ved hjælp af admin kontoen oprette en bruger, som du så kan bruge til logge på systemet.
Du kan også oprette flere brugere.
På Windows 98 kan du vidst også lave noget med en logon boks, men det kan ikke rigtig bruges til noget seriøst.
Avatar billede fet321 Nybegynder
28. maj 2003 - 03:48 #5
migselv >> ...øh ja og det bliver der jo sådan set også lige svaret ovenover af en der har læst overskriften og ved lidt mere om problemet....

Godnat [:)
Avatar billede halifax Nybegynder
28. maj 2003 - 22:11 #6
Du kan lave en sikker logon på Windows 98 - selv om fet321 er inde på at det ikke kan bruges til noget seriøst. Det kan det.

Gå i Kontrolpanel - Brugere og opret dig som bruger og sæt password (hvis det ikke allerede er gjort)

Åben herefter registreringsdatabasen med regedit og gå til
HKEY_LOCAL_MACHINE\Network\Logon

Højreklik i den højre del og opret Ny - DWORD-værdi  MustBeValidated.  Giv den hex værdien 1 (én).

Luk regdatabasen og genstart. Der skal nu angives brugernavn og password for at logge på Win98 ved opstart, og det kan IKKE omgås ved at klikke Annuller eller ved brug af Escape.

Da det er din pc på arbejde, kan tænkes at du skal logge på to gange. Først på Win98 (som nævnt ovenfor) og dernæst logge på firmanetværket, såfremt den er i netværk.
Avatar billede johans Nybegynder
28. maj 2003 - 22:38 #7
Tak for hjælpen, jeg har valgt at bruge et program der kræver password ved opstart, så jeg syntes pointene tilfalder halifax