Avatar billede simonpip Nybegynder
27. maj 2003 - 13:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Comp defekt?

Min computer har haft et lille problem. Den vil simpelthen ikke starte op, men kun lige... Når den tændes, begynder blæseren at rotere, men systemet melder processorfejl, og der sker ikke noget... Skærmen viser også, at den intet signal modtager.
(Med systemet menes det diagnosesystem, der er indbygget på mit motherboard)
Spørgsmålet er nu... Hvad er der galt, og hvad kan jeg gøre?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. maj 2003 - 13:27 #1
Tjaahh... da den melder processorfejl, KUNNE man jo foranledes til at tro, det var en fejl på processoren.

Er der stadig garanti på dyret, skal den indleveres.

Hvis ikke, må du selv igang med at fejlsøge. Har du adgang til en tilsvarede CPU, så prøv at byt dem rundt.
Avatar billede simonpip Nybegynder
29. maj 2003 - 18:26 #2
Sorry, glemte at skrive... Processoren er IKKE defekt, ihvertfald ikke i følge shg, der tjekkede den...
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
29. maj 2003 - 21:59 #3
SHG levere for tit defekte enheder. Har selv prøvet det. Men har du mulighed for at jumpe dit mobo. til processorens størrelse. Hvis det ikke virker, ville jeg prøve processor i en anden pc. Ellers må det være dit mobo. der er defekt. Det skulle vel ikke være et soltek sl-75 frv?
Avatar billede simonpip Nybegynder
29. maj 2003 - 22:22 #4
Den har virket i et halvt års tid, så det undrer mig... Det er et MSI K[noget]...
Forløb ved defektion:
Spillede Blood Omen
Computer genstartede
Nåede til Windows XP Boot screen
Genstartede igen
Stoppede med at virke, symptomer som ovenfor
Avatar billede simonpip Nybegynder
29. maj 2003 - 22:24 #5
Overvejer om det er motherboardet, men har desværre ikke lige mulighed for at skaffe et lignende... Comp bliver indleveret til service i morgen, er det det, får du pointsene, NE...
Kan noget af MBet virke, uden at resten gør (så det fx ser ud som om det er processoren?)
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
29. maj 2003 - 23:13 #6
Defekt mobo. kan resultere i de mest mærkværdige fejl/symptomer, så det kan ikke udelukkes. Men måske også være en softwarefejl. Har du prøvet at reparere windows, eller måske endnu bedre en fdisk og formattering samt evt. kontrollere indstillingerne i bios. Evt. load default.
Avatar billede simonpip Nybegynder
30. maj 2003 - 00:11 #7
Det eneste, den melding fra diag.system siger mig, er at processoren aldrig bliver aktiv... Derfor er det  slet ikke en softwarefejl, og kun måske en biosfejl... Men det tror jeg ikke... (Den sender ikke engang noget til skærmen...)
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
30. maj 2003 - 08:01 #8
Nej jeg tror også det er dit mobo. der er stået af. Måske cpu, men hælder mest til mobo. Har du prøvet clear cmos ved at jumpe mobo.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
18. juni 2003 - 09:34 #9
Takker for point. Regner med det var dit mobo. der var stået af ?.