Avatar billede bojohn Nybegynder
27. maj 2003 - 03:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bevarelse af symboler i library

Jeg har lige fået stykket min første component sammen, men har nu det problem, at når jeg pakker den med extension manageren, så fjerner den mange af symbolerne i library. Det bevirker at componenten ikke virker, når jeg har installeret den.
Jeg går udfra, at det er fordi der står "use count 0" ved symbolet, men det er symboler jeg attacher, så det går jo ikke at den slettet dem.
Er der nogen der ved, hvordan man kan undgå dette problem?
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2003 - 08:31 #1
Jeg tror meget få har lavet komponenter, og jeg har da også kun eksperimenteret med det og med at pakke og installere dem (hvilket i øvrigt er ret lækkert og super nemt) og jeg har ikke opdaget, at elementer i library forsvandt - især ikke dem, der var exportable. Har du prøvet (nu gætter jeg) at gruppere de nødvendige elementer i en folder i dit library?
Avatar billede bojohn Nybegynder
27. maj 2003 - 10:13 #2
Ja, jeg har organiseret alle elementerne i forskellige mapper. Jeg synes det er underligt, for den virker som sagt fint inden jeg pakker den.
Avatar billede steffenk Nybegynder
27. maj 2003 - 10:19 #3
Hej Bojohn!

Tjek lige følgende 2 links. Det er et par gode artikler om komponenter.

http://www.ultrashock.com/tutorials/flashmx/ComponentIssues.php

http://www.ultrashock.com/tutorials/flashmx/Components.php

Jeg håber det kan løse dine problemer ;-)
Avatar billede bojohn Nybegynder
27. maj 2003 - 12:42 #4
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2003 - 14:39 #5
Som en anden svarer:

I am not so sure about this, I just went through it with my datagrid component, and I had to drag them to the stage and stick them in guide layers in order for them to get packaged up with my component. When I just had them in the library and I packaged and installed them into a component and then dragged thatonto a new movie the library items never made it. I always had to make sure they were on the stage of my component fla. I have never really figured it out, but as far as I know this is how it had to be done.

Altså, træk elementerne ind på scenen - det er jo ingen scenen i din komponent alligevel!
Avatar billede bojohn Nybegynder
27. maj 2003 - 16:43 #6
Det var det der skulle til! Nu bliver de hængende i library.
Du kan få pointene Barklund hvis du ligger et svar.
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2003 - 17:52 #7
Jo tak...
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2003 - 19:09 #8
tark for point... selv havde jeg også brug for svaret, så tak for linket også!
Avatar billede barklund Nybegynder
27. maj 2003 - 19:09 #9
(er jo ved at etablere actionscript.dk)