Avatar billede casand Nybegynder
26. maj 2003 - 19:39 Der er 6 kommentarer

Objekt bevægersig efter musen

Jeg vil gerne lave tre knapper, hvor et hoved følger musens bevægelse og ikke føljer musen direjkte...

Kan nogle hjælpe mig?

Casper
Avatar billede pyroman Nybegynder
26. maj 2003 - 19:50 #1
Altså en der følger efter musen med en bestemt hastighed, så den ikke hele tiden er der hvor musen er, men langsomt (eller hurtigt) bevæger sig hen mod musens position??? Eller hvad?

Filip
Avatar billede casand Nybegynder
26. maj 2003 - 19:52 #2
Nej..

Alså der skal være det her hoved og hoved skal kigge efter musen...
Avatar billede pyroman Nybegynder
26. maj 2003 - 19:56 #3
Nåh altså dreje!!!

hoved.onEnterFrame = function(){
  rot = Math.atan((_root._xmouse-_x)/(_root._ymouse-_y));
  this._rotation = rot;
}

...Eller sådan noget hvis jeg har lyttet ordentligt efter i matematik
Avatar billede mat Nybegynder
26. maj 2003 - 19:57 #4
casand > så vidt jeg kan se har du ikke givet respons på det her http://www.eksperten.dk/spm/354559 - det giver dig én dag tilbage før du afmeldes som bruger på eksperten.

Hvis jeg tager fejl beklager jeg for spam.

-mat
Avatar billede casand Nybegynder
27. maj 2003 - 10:35 #5
jeg skal ha ha et svar før du kan få point.... casand
Avatar billede pyroman Nybegynder
27. maj 2003 - 16:23 #6
Hvis du har fået klaret problemerne med det andet spm...