Avatar billede squ Nybegynder
26. maj 2003 - 12:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ny comp. Xp går i blåt

Jeg har samlet mig en comp. med følgende dele:

DFI AK76-sn motherboard
K7 Athlon 1900+ cpu
256 ddr ram 266Mhz
Geforce FX 5200
Maxtor 80 gb hd

Jeg har opdateret bios og formateret harddisken i fat32 og når jeg prøver at installere XP, går den i blå skærm med fejl meddelser!!!!
Jeg har fået at vide at jeg skulle prøve at skifte ramblokken, hvilket jeg også har prøvet uden held....

(JEG ER MAX PRESSET!!!!)

..squ
Avatar billede chalde Seniormester
26. maj 2003 - 12:53 #1
Hvilken fejlmeddelelse kommer den med på blå skærm?
Avatar billede squ Nybegynder
26. maj 2003 - 13:17 #2
Den skriver at jeg skal prøve at tjekke mit hardware, bios ovs.
plus en linje, der variere engang imellem men oftest sir:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Gir det nogen mening???
Hardwaren og bios´en skulle være ok, da jeg fik en prof. til at sættet det op!!!
Avatar billede squ Nybegynder
26. maj 2003 - 13:21 #3
..har lige prøvet at installere 98.. men den kommer også med fejl meddelser... nogle filer den ikke kan læse.. I`M GOING NUTS!!!!
Avatar billede cyberdok Nybegynder
26. maj 2003 - 13:30 #4
Prøve at flytte din ram block til anden dimm slot, det løser problemet mange gange. Har du 1 ram block af 256 mb?
Avatar billede squ Nybegynder
26. maj 2003 - 13:38 #5
Har lige prøvet... uden held... ja jeg har en block 256 mb ddr ram
Avatar billede mik30 Nybegynder
26. maj 2003 - 13:43 #6
prøv at teste dine ram med memtest86 http://www.memtest86.com/memt30.zip
Avatar billede chalde Seniormester
26. maj 2003 - 13:51 #8
Avatar billede moonrider Nybegynder
26. maj 2003 - 14:00 #9
Det er næsten sikkert det er dine ram.
Prøv at låne en anden mærke eller bare en anden stang.
i 9 ud af 10 tilfælde med den fejlmeddelse er det ram.
prøv evt at sænke fsb hastigheden til 100Mhz hvis så maskinen køre er det dine ram.
Avatar billede squ Nybegynder
26. maj 2003 - 15:29 #10
Har prøvet med en anden ram block.. Xp går stadig i blåt med fejl meddelser, men nævner denne gang nogle filer.. acpi.sys og serial.sys!!!!!
Avatar billede moonrider Nybegynder
26. maj 2003 - 15:56 #11
Prøv lige at sænke FSB´en !!!
Avatar billede squ Nybegynder
26. maj 2003 - 16:05 #12
...og det gør jeg hvor?? (Jeg er ikke den store haj!!)
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. maj 2003 - 16:07 #13
Det tyder på, at din maskine er ustabil. Mit bud er nyt MB eller CPU.

JP
Avatar billede squ Nybegynder
26. maj 2003 - 16:08 #14
Lyder bare mærkeligt, da det alle er nye dele!!!
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. maj 2003 - 16:08 #15
... glemte lige at skrive: Enhver computer SKAL kunne installere OS/programmer uden fejl med standard opsætningen af BIOS og CPU frekv. Ellers er hardwaren ustabil/inkompatibel (eks. RAM/MB).

JP
Avatar billede squ Nybegynder
26. maj 2003 - 16:37 #16
ja selvfølgelig...
Avatar billede cyberdok Nybegynder
27. maj 2003 - 11:31 #17
Jeg er enige med ipvj, sgu. De udstabile bundkorte er skabt med indbygget fejl, selv hvis du køber dem som nye! Det er nemlig utrolig vigtigt at køb de store (pålidelige) mærke som MSI, ASUS. Der er også nogle ram mærke der ikke rigtigt passer med nogle bundkorte.
Det er vigtig at undersøge det hel inden man køber dem på bundkorts producents hjemmeside.