Avatar billede jonathan_andersen Nybegynder
24. maj 2003 - 19:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Delwin 1759.MBR

Vær hilset eksperter....

Det skulle jo ske....min computer er blevet angrebet af en Delvin virus. Jeg oplevede i starten, at forskellige programmer ikke virkede efter hensigten og jeg fik nogle blue screen of death under opstart. Nu er dødsstødet så kommet.

Min computer kan ikke starte op og kommer med en fejl. Jeg regner med at det er grundet af den Delvin virus, da jeg opdagede den lige før computeren gik ned. Jeg kan værken starte op i fejlsikret- eller normal tilstand.

Under xp-opstart får jeg en blå skærm hvor der står følgende:

Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned for at undgå beskadigelse af computeren.

(Unødvendig informartion...)

Tekniske oplysninger:

*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005,0xF896B410,0xF896B110)

*** MountMgr.sys . Address F8574222 base at F8570000, DateStamp 3b7d82e8

Jeg har mange vigtige ting på min computer, så jeg vil sætte STOR pris på et hurtig og seriøst svar!

På forhånd - tak

Jonathan Skovhus Andersen
Avatar billede bredker Nybegynder
24. maj 2003 - 19:13 #1
kan du tage din HD over i en anden pc som slave og køre en viruskanner herfra
Avatar billede jonathan_andersen Nybegynder
24. maj 2003 - 19:46 #2
J
Avatar billede jonathan_andersen Nybegynder
24. maj 2003 - 19:48 #3
Jeg har prøvet at køre en virus-scanner på den, men den kunne ikke umiddelbart fjerne virusen. Hvad er det for en MountMgr.sys-fil?
Avatar billede bredker Nybegynder
24. maj 2003 - 19:49 #4
kan du se hvad den hedder
Avatar billede jonathan_andersen Nybegynder
24. maj 2003 - 19:59 #5
Hvad hvad hedder???
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2003 - 20:02 #6
Du er nødt til at komme med navnet på viraen, hvis vi skal have en chance.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2003 - 20:02 #7
http://housecall.trendmicro.com/ - online virusscan
http://www.avirus.dk/avirus.htm - F-Prot DOS virusscan
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 20:25 #8
http://www.f-secure.com/v-descs/delwin.shtml Her står der noget om din virus. Jeg leder lige videre efter removel

fromsej-> han har fortalt os navnet på virus;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 20:29 #9
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 20:30 #10
All Users:
Script,Batch,Macro and non memory-resident:
Use current engine and DAT files for detection and removal.
PE,Trojan,Internet Worm and memory resident:
Use specified engine and DAT files for detection. To remove, boot to MS-DOS mode or use a boot diskette and use the command line scanner:

SCANPM /ADL /CLEAN /ALL
Avatar billede fromsej Praktikant
24. maj 2003 - 20:51 #11
aovergaard>>Ups.*S*
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 21:16 #12
fromsej-> det kan ske, selv for den bedste;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 22:09 #13
Fik du den fjernet?
Avatar billede jonathan_andersen Nybegynder
24. maj 2003 - 23:06 #14
Så vidt jeg har forstået dig aovergaard, skal jeg bruge en "engine and DAT files" for at fjerne viraen. Jeg kan ikke helt bruge det når jeg ikke engang kan komme ind i windows.

Alligevel så ved jeg jo hvordan jeg kan fjerne den, så jeg tager op til en ven på tirsdag, og så fjerner vi den på hans com.

Efter at have læst lidt om viraen, kan jeg faktisk ikke forstå, at den kan crashe min opstart så meget som det ser ud som den har gjort. Kan den virkelig passe at det er den der har gjort det?
Avatar billede jonathan_andersen Nybegynder
24. maj 2003 - 23:07 #15
But anyway så har jeg jo fået svar på mit spørgsmål og jeg siger igen tak til mine reddere.....
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. maj 2003 - 23:13 #16
Jamen jeg takker skam også:)

Ud fra noget af det som jeg faldt over, står der jo faktisk at hvis du kan boote på en diskette skal du skrive i dos: SCANPM /ADL /CLEAN /ALL og det er da et forsøg værd, så du ikke skal undvære din puter så længe. Det kan jo også være at der ligger flere ting og sager på din maskine når du nu først får gang i den, så det er med at køre alle de onlinescanninger der skal til for at slippe af med skidtet. Scan både for virus, spy, trojanere. Hvis du ikke kender http://www.spywarefri.dk så tag lige et look derind. Her er mange gode råd og mange prg. som er free. Pøj pøj.