Avatar billede da_shrimp Nybegynder
24. maj 2003 - 17:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan formatere jeg min harddisk?

Jeg har en ST380021A Barracuda ATA IV harddisk og den har jeg haft i et stykke tid, og i den tid er den blevet rigtig godt og grundigt svinet med med alverdens lort og så vil jeg gerne have den formateret så jeg kan starte på en frisk. Men hvordan gør jeg det? Mit styresystem er WINDOWS 2000.

Mvh

Mads S
Avatar billede whatever Nybegynder
24. maj 2003 - 17:36 #1
Gå ind i denne computer, højreklik på det ønskede drev, og vælg formater.
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. maj 2003 - 17:37 #2
Du kan boote op på cd'en og trykke R og så gå i repair konsollen og skrive Format c: /q Så er det hele væk... Og du kan boot på ny og installere
Avatar billede whatever Nybegynder
24. maj 2003 - 17:37 #3
Ligger windows 2000 på samme disk (partition)?
Avatar billede whatever Nybegynder
24. maj 2003 - 17:38 #4
Hvis windows 2000 ligger på samme partition, så boot op på windows cd'en. Når du har valgt hvilket drev windows skal installeres på, får du mulighed for at formatere disken.
Avatar billede iop Nybegynder
24. maj 2003 - 21:52 #5
For lige at sammenfatte hvad der er blevet skrevet.

Ligger dit win2000 på den partition/disk du vil formatere gør du som geforce3 og whatever gør i sin sidste kommentar.

Ligge win2000 ikke på den disk/partition gør du bare hvad whatever skrev til at starte med.
Avatar billede wazi Nybegynder
24. maj 2003 - 22:16 #6
Bare boot din computer op med en startdiskette, og så når du kommer til dospromten, skal du bare skrive    Format c: hvis det fx er dit c drev! husk at gå ind på drevet og skrive dir først, for at være sikker på at det er det rigtige drev... du skrifter mellem de forksellige drev ved at skrive  c:, f: o.s.v.!  når du har formatetet skal du abre instalere windows igen
Avatar billede lisa99 Nybegynder
24. maj 2003 - 22:56 #7
husk at back up alt hvad der ikke skal slettes :D
Avatar billede whatever Nybegynder
25. maj 2003 - 12:35 #8
wazi > Dit forslag vil kun virke, hvis han benytter FAT32. Det vil ikke fungere med NTFS.
Avatar billede wazi Nybegynder
26. maj 2003 - 17:16 #9
ups :|