Avatar billede mmohr Nybegynder
22. maj 2003 - 15:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Scrollwheel og flash MX

Er der nogen her der ved om det overhovedet er muligt!! At gøre en textscroller kompatibel med mouse scrollwheel i Flash MX! findes der et eller andet component et sted eller et smart actionscript?

Jeg kender godt screenweaver, men det skal fungere på nettet!
Avatar billede barklund Nybegynder
22. maj 2003 - 16:02 #1
Du kan lytte på KeyCode 4 og 5 som er hhv. op og ned på scrollhjulet... Så kan du selv lave det ret nemt!
Avatar billede mmohr Nybegynder
22. maj 2003 - 16:15 #2
Kan du ikke uddybe det lidt???
Avatar billede paask Nybegynder
22. maj 2003 - 16:20 #3
Du kan også tage et kig her:
http://news.flashguru.co.uk/?aid=000060
Avatar billede mmohr Nybegynder
22. maj 2003 - 16:51 #4
perfekt!.... tak paask. Gi' mig lige et svar, så får du points!
Avatar billede paask Nybegynder
22. maj 2003 - 17:13 #5
svar :)

Jeg tror dog Barklund's idé er ret cool, har dog ikke selv testet det endnu...
Avatar billede thulstrup Nybegynder
23. maj 2003 - 11:07 #6
Er du sikker på det Barklund?
Jeg er ret sikker på at man ikke kan lave det så let (måske engang i Flash 8). Desuden mener jeg at keyCode 4 er midterknappen på musen.
Avatar billede barklund Nybegynder
23. maj 2003 - 11:39 #7
Hm, det ser ud til at du har ret cellb10ck, men jeg mente bare at have set noget kode, der gjorde det på denne måde. Dog kan jeg også kun få det til, at midterknappen er 4 og scrollhjulet ikke registreres...
Avatar billede barklund Nybegynder
23. maj 2003 - 11:41 #8
Ah, det er gjort via javascript og setVariable... så kan alle jo finde ud af det :)
Avatar billede mmohr Nybegynder
23. maj 2003 - 11:46 #9
Jep.. det fandt jeg også ud af! Hvorfor er der ikke flere der bruger denne mulighed??
Avatar billede barklund Nybegynder
23. maj 2003 - 11:49 #10
Det virker kun i IE4+ samt NS4.7 tror jeg...
Avatar billede mmohr Nybegynder
23. maj 2003 - 11:56 #11
Sådan er det jo alligevel næsten med alt i dag!