Avatar billede radion Nybegynder
22. maj 2003 - 11:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ordbog med bandeord til filter

Hej eksperter.

Jeg har lavet en filterfunktion til et forum, der kan cencurere bestemte udtryk. Fuck bliver til f*** osv..., og nu er jeg på udkig efter en slags ordbog ( helst bare en txt fil med ordene, komma eller mellemrumsseparerede) med en masse bandeord og ting som man i normale fora ønsker at cencurere... er der nogen der ligger inde med sådan en, eller ved hvor man kan finde den? eller hvad man evt. skal søge på på google for at lede?
Avatar billede refi Nybegynder
22. maj 2003 - 14:20 #1
Hvorfor ikke selv bare lave en tekst fil med dine fy ord... du kan jo altid udbygge den med tiden..., men den bedste løsning ville da være at lave en database med en tabel til at holde styr på alle dine fyord... så kunne du også lave en online administrations del... til at indtaste og redigere listen... også meget nemmere når du vil checke en tekst streng mod et enkelt felt i en database...

Ang. dit spørgsmål... så aner jeg ikke om sådanne lister findes... jeg brugte sidst nævnte løsning (DB/tabel) på et projekt jeg arbejdede på i sin tid... og tror da at det stadig bliver brugt...

/René
Avatar billede roo104 Nybegynder
22. maj 2003 - 23:25 #2
I dette forum er der noget bad word filter som man kan slå til. Det må være muligt at kopiere det: http://forum.snitz.com/

I filen admin_config_badwords.asp kan man se hvordan de har bygget det op. Jeg ved godt det er meget advanceret, men det kunne måske være en ide.

Ellers kan du søge forskellige steder efter bad word filter, måske er du heldig