Avatar billede lazybonez Nybegynder
21. maj 2003 - 18:16 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

BenQ AWL700 router og servere?

Jeg har en BenQ AWL700 trådløs router, og en server, jeg gerne vil have tilgængelig på i hvert fald HTTP/FTP - og også meget gerne VPN.
Har prøvet at sætte routeren op til at forwarde TCP port 80/84/21 til serverens port 80/21, men uden held.
Routeren har en masse RIP/NAT/DMZ funktioner, som jeg intet ved om. Nogen, der kender til gode guides til sådan noget?
Blot til info: Serveren, der hoster de ting, har IP 192.168.1.2 internt.
Ellers skulle det være muligt at logge ind på routeren udefra, http://80.62.46.85:85 name: guest - pass: guest - der kan ikke ændres i konfiguration...
Håber at problemet snart kan blive løst...!
Avatar billede krc_ Nybegynder
22. maj 2003 - 14:00 #1
Hej !

Hmm...det ser ellers nogenlunde rigtigt ud bortset fra at HTTP er port 80 som standard og at du skal åbne både port 21 og 20 til ftp !
Avatar billede lazybonez Nybegynder
22. maj 2003 - 15:15 #2
Har prøvet med port 80 på HTTP - og hvis du ser, er det også port 80, den forwarder til...
Har også prøvet at åbne port 20 til FTP - men stadig uden held...
Tror ikke det er lige dér, problemet ligger...
Avatar billede krc_ Nybegynder
22. maj 2003 - 15:38 #3
Hmm.. jeg læser det som at du har åbnet port 84 udfra til port 80 på den interne port !!!!
Avatar billede lazybonez Nybegynder
22. maj 2003 - 18:24 #4
Kan nogen prøve at gå ind på ftp://80.62.46.85 for mig? Har en anelse om, at routeren blokerer for lokal trafik til serveren til den eksterne IP...
Måske ligeledes http://80.62.46.85
Det med port 84 er blevet rettet - det var bare et forsøg på at finde ud af, om det var web-interfacet, der blokerede for den port...
Har været inde under NAT/Special app. Setup at føje nogle ting til...
Avatar billede lazybonez Nybegynder
23. maj 2003 - 07:37 #5
Jeg har lige undersøgt tingene fra gymnasiet, og både FTP og HTTP og VPN funker nu! :-D Mange tak for hjælpen, men jeg fandt selv ud af det meste... Du får dog en del af pointene, da du ledte mig på rette spor.
Fejlen lå under NAT/Special app. Setup, og der var også en mindre fejl på serveren, som bandt sig til forkerte IP-adresser hist og hér.
Avatar billede krc_ Nybegynder
23. maj 2003 - 11:29 #6
Tak for point og god fornøjelse !