Avatar billede glacier Nybegynder
21. maj 2003 - 14:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overvågning af internettet

Er der nogen der kender en godt program til at overvågen, hvilken brugere er går ind på hvilke hjemmesider, i et netværk med en win 2000 server, og win98 clienter
Avatar billede websmith Nybegynder
21. maj 2003 - 14:57 #1
Hvis dine brugere logger på et windows domæne, så kan du lave et logon script som sætter alle brugere til at bruge en speciel proxy server, og så kan du på proxy serveren få en liste over de sites som bliver brugt.

Dog skal du så sikre dig at disable muligheden for at ændre proxy for brugeren, eventuelt med en policy
Avatar billede websmith Nybegynder
21. maj 2003 - 14:58 #2
Alternativt, så sætter du en firewall op imellem din internet router og netværket, og så beder du firewallen om at logge al http trafik.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
21. maj 2003 - 14:59 #3
Her er et tins af dem!!

http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=Monitor+Network&tg=dl-2001

Men vil du bruge de der er gratis, vil jeg nok vælge denne her:
http://download.com.com/3000-2085-10188141.html?tag=lst-0-2

Kørte selv lidt med den engang... men blev faktisk ligeglad med hvem der brugt hvad på mit netværk.... så den blev smidt ud! *GGG*
Avatar billede mpjensen Nybegynder
23. maj 2003 - 11:24 #4
Hvis du blot er interesseret i IP-numrene på de maskiner som har besøgt hjemmesiderne er IIS loggen nok det rigtige sted at lede. Du kan evt. konvertere IP-numrene til maskinnavne gennem omvendte DNS-opslag, hvis du har mulighed for dette.

Brug et webstatistik-program til at tygge logfilerne igennem, så du kan få et nemt overblik over besøgene.