Avatar billede mapa Nybegynder
20. maj 2003 - 23:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

proxy indstillinger

jeg har en kabel forbindelse til internettet via antenne forening og arrownet. der er med leveret et webster kabelmodem. jeg kobler mig op med en siemens bærbar. kabel modemet har 2 tilslutningsmuligheder et via netkort og et via usb., på den bærbare bruger jeg et usb kabel fra usb port på modem til usb på bærbar.

i følge arrownets guide skal jeg sætte opkoblingen til automatisk registreing af proxy.

når jeg starter pc op skal jeg vente med at sætte usbe kablet i ps ca. 2 min fra at win kører, w98. hvis jeg ikke gør det eller har haft pc lukket ned og startet op uden at disconecte usb er det mig totalt umuligt at koble på nettet.

ie6 skriver registrere proxy indstillinger og mere bliver det ikke til.

eneste måde at komme på nettet på er at koble usb fraog genstarte pc også vente til den er HELT oppe at køre.

hvad er der galt
Avatar billede punqtured Nybegynder
23. maj 2003 - 14:18 #1
Problemet med USB og kabelmodemer er, at USB'en simpelthen ikke formår at holde forbindelsen. I installations-dokumentationen, der følger med startpakken, frarådes også brug af USB. Selv har jeg kun erfaring med løsningen via almindeligt ethernet, men det kører til gengæld også uden problemer. Og jeg behøver ikke lave krumspring ved PC-start osv.

Slå "registering af proxy" fra i din browser/indstillinger. Der er ingen proxy-indstillinger at hente. Tror det er en fejl i guide'en. Det er også derfor den er så længe om at komme videre, tror jeg.

Men USB og kabelmodemer er roden til at alt ondt. Hvis du insisterer på at køre via USB, så må jeg melde pas, for dér render man altid ind i problemer. Køb et billigt PCMCIA netkort, og så kan jeg garantere at du sprøjter på med det samme :-)
Avatar billede punqtured Nybegynder
23. maj 2003 - 14:19 #2
Jeg valgte med vilje at undlade at lade min kommentar være et svar, idet jeg jo faktisk ikke løser dit problem, eller kommer med bud på hvordan du får USB'en til at fungere. Det var bare et godt råd.
Avatar billede mapa Nybegynder
05. november 2011 - 09:17 #3
luk