Avatar billede vuffe Nybegynder
20. maj 2003 - 22:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tiscali 2mbit med 150 i ping

Hej, jeg har problemer med tiscali. Jeg opgraderede til 2mbit/512 og håbede på at jeg kunne spille cs med god ping, dvs. 20-30. Men det kan jeg kun om dagen. Når det bliver aften ved 21 tiden stiger min ping helt op til 150 på en almindelig BT server. Hvad kan det skyldes????
Jeg har sendt en mail til tiscali, men der går nok nogle år før de svarer. er det noget jeg kan gøre noget ved?? eller kan det måske være fordi der er overbelastning i området? For det er forskelligt, nogle gange er pingen ca. 90, og andre gange 150.

Jeg har prøvet at pinge min router og min egen ip fra dos prompt og der er den <0 ms. Pinger jeg min ydre ip er den ca. 24 ms.

mvh vuffe, håber i kan hjælpe
Avatar billede razor Nybegynder
20. maj 2003 - 22:23 #1
Hvordan måler du det? Prøv med en "rigtig" ICMP ping for at finde ud af om problemet er applikations-specifikt. Prøv til andre destinationer der må forventes at ligge nær din CS-servers destination. Prøv til mål andre steder på Nettet.
Avatar billede disky Nybegynder
20. maj 2003 - 22:52 #2
2mbit WOW en langsom forbindelse

2mbit betyder 2 milli bit = 0.002 bit !!

du mener 2 Mbit !

Dagens lektion i prefix'es
Avatar billede razor Nybegynder
20. maj 2003 - 23:44 #3
Derudover har vi også kB og KB som udemærker sig ved at være henholsvist 1000 og 1024 bytes - omend sidst nævnte, det binære kilo, (efter SI-systemet) bør skrives som KiB og deraf også GiB og MiB :)

I praksis har jeg dog kun set sidstnævnte i Linux-udgaven af ifconfig:

  RX bytes:338213816 (322.5 MiB)  TX bytes:280492897 (267.4 MiB)
Avatar billede disky Nybegynder
21. maj 2003 - 01:51 #4
Det er korrekt det er defineret sådanne, men der er ca. ingen der anvender det.
Avatar billede razor Nybegynder
21. maj 2003 - 03:27 #5
Det var også det jeg forsøgte at sige med min sidste kommentar om ifconfig :)
Avatar billede disky Nybegynder
21. maj 2003 - 11:18 #6
lol :)
Avatar billede keysertr Nybegynder
29. maj 2003 - 18:37 #7
Det lyder meget som du er ramt af en virus. Hvis du ingen virusscanner har, så prøv at gå ind på www.virus112.dk og scan din compputer med onlinescanneren derinde. Virus var mit problem med pingen.
Avatar billede vuffe Nybegynder
31. maj 2003 - 17:24 #8
tjekkede derinde og den fandtd ikke nogle virusser.....tror det har været et Tiscali problem, for den har ikke gjort det på det seneste....