Avatar billede stof Nybegynder
20. maj 2003 - 16:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SMPT server for udgående post

Jeg har indtil flere domæner ved f.eks. web-hoteller. Alle domæner skriver udfor "smtp server" at man skal bruge sin udbyders adresse. Dette gør jeg så men alligevel kan jeg ikke sende e-mails, da jeg tror at det kun virker hvis man gør det med én  af udbyderes mail adresser.... Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede jpvj Nybegynder
20. maj 2003 - 16:36 #1
Hvis du vil sende e-mails "hjemmefra", skal du skal bruge den SMTP server, som din ISP stiller til rådighed. Hvis du ex. har TDC ADSL, så er det TDC's SMTP server du skal bruge.

Det har absolut intet at gøre med, hvilke domæner du hoster forskellige steder.

JP
Avatar billede punqtured Nybegynder
21. maj 2003 - 13:48 #2
SMTP-servere:

TDC: smtp.mail.dk
Cybercity: mailgate.cybercity.dk
Orange: mail.mobilixnet.dk
Telia: mail100.telia.com (her er der et HAV af SMTP-servers, afhængig af din adresse)
Arrownet: cust-mail1.arrownet.dk
Telia Stofa: mail.stofa.dk
Tiscali: smtp.tiscalimail.dk

Hvis din udbyder ikke er på listen, så må du lige oplyse hvilken udbyder du har.

Din POP3-server (server til indgående post) skal være din egen server, med mindre mail-håndteringen for dit domæne peges et andet sted hen. For at finde ud af hvad MX-record er for dit domæne, er jeg nødt til at kende domænenavnet.

Sætter du dit postprogram op med den respektive SMTP-server (og du ikke har mails i "udbakken" fra da opsætningen var forkert) vil du kunne sende post uden problemer.

CN
Avatar billede flashmadsen Nybegynder
12. juni 2003 - 21:04 #3
Med mindre hans udbakke.dbx eller Pop3uidl.dbx er korrupt. Prøv at søge efter Pop3uidl.dbx hvis det andet ikke hjælper, og slette den. Du kan også omdøbe den hvis du er paranoid, men det gør ingen skade :-)