Avatar billede skodder Nybegynder
19. maj 2003 - 23:06 Der er 9 kommentarer

Hvilke print komponenter er der i delphi??

Som overskrift.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
19. maj 2003 - 23:41 #1
Hvad vil du printe?

Der er QuickReport komponenterne som kan lave forskellige prints
Avatar billede fixxxer Nybegynder
19. maj 2003 - 23:41 #2
Kræver Pro eller Enterprise versionerne af Delphi
Avatar billede skodder Nybegynder
19. maj 2003 - 23:43 #3
Jeg skal bare bruge printdialog og skal bare bruge en gennemgang af de ting man man kan bruge når man udskriver med canvas.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
20. maj 2003 - 00:02 #4
så skal du vist have fat i TPrinter objektet. include Printers i uses-clause
Avatar billede skodder Nybegynder
20. maj 2003 - 00:05 #5
Takker, er gjort, men det er bare med alle de funktioner jeg kan bruge under mit print canvas, såsom f.eks. printer.canvas.font.Size osv. Det er bare hvilke der kan bruges der.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
20. maj 2003 - 00:24 #6
Hvad du helt præcist vil kan jeg ikke gennemskue, men du kan prøve delphi's hjælp, der er en god object reference
Avatar billede skodder Nybegynder
20. maj 2003 - 00:28 #7
Jeg kan ikke helt finde det jeg skal bruge i hjælpen.
Jeg skal bruge de mest brugte måder at stille noget op i udskrivning, så som:
"printer.canvas.font.Color      //Farven på skriften      Red, Blue osv.
printer.canvas.font.Name  //Navnet på skrifttypen  Times New Roman, Arial osv.
printer.canvas.font.Size    //Skriftstørrelsen    5,8,9 osv.
printer.canvas.font.Style     //Hvilken skrift stil    fsBold, fsUnderline, fsitalic " og de mange andre, som draw osv.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
20. maj 2003 - 00:30 #8
har du hørt om Code Inside ? :)
Avatar billede skodder Nybegynder
20. maj 2003 - 00:32 #9
Nope, det har vi ikke rodet med.
Hvad er det da??