Avatar billede casand Nybegynder
19. maj 2003 - 18:28 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Send mig en mail...

Jeg vil gerne lave et felt hvor man kan sende email til mig. Der skal være

Deres Mail felt
Text felt

Send til mig.....

Hvordan laver man sådan noget?

Casper
Avatar billede barklund Nybegynder
19. maj 2003 - 18:42 #1
http://actionscript.dk/eksperten/formmail

Der er også en flash version 5 til formålet... Du kan selvfølgelig kun bruge det, hvis du har PHP på din webserver - ellers kan du gøre det via ASP/JSP eller tilsvarende... Uden noget serverside-script er det svært.

Måske har din domænehost sit eget standard formmailscript og så kan du anvende det
Avatar billede casand Nybegynder
19. maj 2003 - 18:43 #2
kan jeg ikke bare sige at den skal sendet det til min  mail?
Avatar billede barklund Nybegynder
19. maj 2003 - 19:29 #3
Nej, du kan ikke bare sende en mail... Du kan bruge brugeren mailprogram, men så svarer det bare til en "mailto" i html...
Avatar billede telemuzen Nybegynder
19. maj 2003 - 19:34 #4
casand>> du er sku da for underlig :-((
Avatar billede casand Nybegynder
19. maj 2003 - 21:09 #5
nånå tak... JEg lukker spørgsmålet
Avatar billede telemuzen Nybegynder
19. maj 2003 - 21:11 #6
ja, ligesom du plejer, tager du points selv.
Avatar billede barklund Nybegynder
19. maj 2003 - 22:43 #7
Hvorfor tager du pointene selv? Giv mig en god grund til ikke at anmelde dig for at bryde reglerne. Jeg svarer helt korrekt på dit spørgsmål men du kan ikke lide svaret...
Avatar billede barklund Nybegynder
22. maj 2003 - 19:59 #8
Betragt dig selv som anmeldt.
Avatar billede razor Nybegynder
22. maj 2003 - 22:20 #9
Casand - sådan noget pis gider vi ikke se på her på Eksperten. Barklund svarer jo som bekendt 100% korrekt på spørgsmålet omend du mener du ikke mener du kan bruge svaret til noget. Du får 5 dage til enten at give barklund de points der var udlovet (ved at oprette et nyt spørgsmål i denne kategori hvor du refererer til dette) eller også kan du afmelde din bruger (hvis ikke du gør det, skal jeg nok gøre det for dig).
Avatar billede mat Nybegynder
22. maj 2003 - 22:54 #10
razor > må jeg foreslå at du underskriver dig med co-admin når du kommer med den slags trusler, eller i det mindste skriver det på dit minisite. Det tog noget tid før jeg fandt co-admin listen. Der er lidt mere vægt bag "hvis ikke du gør det, skal jeg nok gøre det for dig" når man rent faktisk ved at du kan ;)

Jeg kan ikke huske om du er den co-admin der vil opfattes som "almindelig" bruger og ikke vil bruge signatur - Men det bør altså i det mindste fremgå af dit minisite din civil´er ;)

mvh mat

ps - jeg er iøvrigt helt enig i anmeldelsen, og spørger bør modtage en mail med samme ordlyd som ovenfor.
Avatar billede razor Nybegynder
22. maj 2003 - 23:08 #11
mat, casand kan på ingen måde være i tvivl om at jeg er coadmin. Jeg har endda skrevet en personlig henvendelse til ham pr. mail :)

Det er dog en principsag at jeg ikke underskriver mig som "CoAdmin" som andre coadmins ynder at gøre. Dels er det fordi jeg ønsker at folk skal respektere hvad jeg siger på lige meget om jeg er coadmin eller ej. I samme stil som de skal respektere hvad barklund eller du siger. Jeg har bare det privilegie at kunne sanktionere mod en bruger hvis ikke denne respekterer hvad jeg siger.

Derudover er det fordi jeg mener at det vil skabe en form for "klasseinddeling" af brugerne. Nogle brugere er mere end andre - sådan er det ikke. Coadmins er også bruger ligesom alle andre - de har bare nogle ekstra privilegier de er blevet valgt til at have. Coadmins går ikke ud og handler på egen hånd, men reagerer udelukkende på brugerhenvendelser og tager stilling til hvorvidt en anmeldelse skal følges op.

Men din kritik er taget op til efterretning, og jeg har noteret det på mit "minisite". Fortsat god aften :-)
Avatar billede razor Nybegynder
22. maj 2003 - 23:09 #12
Der sneg sig vidst et par stave/slå-fejl ind. Det er jeg ked af :-)
Avatar billede mat Nybegynder
22. maj 2003 - 23:24 #13
hehe, og du mener ikke at hele konceptet i eksperten med point for svar og diverse toplister inddeler brugere i en form for hieraki? :)

(men jeg har da forståelse for din holdning til hvervet som co-admin kontra os almindeligt dødelige brugere :)

mvh mat
Avatar billede razor Nybegynder
22. maj 2003 - 23:28 #14
hehe :)

Jeg ser for så vidt muligt væk fra pointsne og kigger istedet på om jeg synes spørgsmålene er udfordrende og man føler at spørgeren rent faktisk sætter pris på dit svar. Det er det der betyder mest for mig :)
Avatar billede mat Nybegynder
22. maj 2003 - 23:31 #15
agreed :)

(selvom det er nice at score gratis pro, og jeg vil dælme ikke tilbage til det reklame-helvede, så lidt skæver jeg da til dem :)

mvh mat
Avatar billede razor Nybegynder
22. maj 2003 - 23:37 #16
Den fine "feature" får vi også som coadmins ganske gratis :-)
Avatar billede mat Nybegynder
22. maj 2003 - 23:38 #17
I know - bastards ;)
Avatar billede casand Nybegynder
27. maj 2003 - 10:32 #18
Så vidt jeg ved skal jeg kun gi dig point hvis jeg er tilfreds med spørgsmålet og det var jeg ikke...
Avatar billede razor Nybegynder
27. maj 2003 - 11:23 #19
Det svarer til at jeg svarer en bruger i en netværkskategori, der spørger: "Hvordan kan jeg hacke TDC så jeg kan få gratis Internetforbindelse?", og jeg svarer: "Det kan du ikke". Han vil helt sikkert heller ikke være tilfreds med svaret, men det er 100% rigtigt. Derfor skal jeg da stadig have points.