Avatar billede warner Nybegynder
27. november 2000 - 14:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bliver side ens

Hvor bliver min side vist ens på forskellige computere med forskellige skærmstørrelser og forskellige browsere..... Altså kan man få et fuldstændig ens design i alle browsere. Hvordan?

Kan netscape godt tolke layers. Når jeg previwer i netscape står layers\'ne helt mærkeligt. Kan man overhovdet stole på previews på ens egen computer?

På forhånd tak
Avatar billede keysersoze Guru
27. november 2000 - 14:49 #1
det er faktisk ikke helt let at få vist en side på samme måde i alle computere og i alle browsere - men det kan selvfølgelig lade sig gøre...

hvis du følger standarderne på www.w3.org så burde der ikke være de helt store problemer...
Avatar billede keysersoze Guru
27. november 2000 - 14:51 #2
de primære ting er fx opbygning (kode), samt vælge alt hvad der er standard på alle computere (fx skrigttype) - det meste kan man teste sig fra, men du kan ikke forhindre, at brugeren på en anden computer har nogle indstillinger som \"ødelægger\" din side...
Avatar billede bambino Nybegynder
28. november 2000 - 00:54 #3
Hvis du kan nøjes med en side-opbygning i frames kan du få en nogenlunde ens som har samme størrelse og proportioner i de fleste nyere browsere. Hvis man f.eks. opbygger en side til en min. opløsning på 800x600 er www.proactive.dk og www.haburi.com\'s frameset et glimrende eksempel hertil - du kan \"låne\" koden og lege lidt med det.

Til tekst vælg de mest almindelige fonte arial, verdana, times new i et CSS-stylesheet f.eks.

Hvis du oplever problemer med dine layers i NS kan du i Dreamweaver UltraDev med eet tryk på en knap konvertere samtlie layers til tabeller - så virker det alle steder.

God fornøjelse.
Avatar billede keysersoze Guru
30. november 2000 - 13:56 #4
er du nået videre`???