Avatar billede thehidden Nybegynder
18. maj 2003 - 16:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

BIOS update?

Hej eksperter!

Jeg har et problem. Jeg har et gammelt Soyo SY-5EMA+ bundkort og har lige fornylig tabt computeren og headcrashet hdd'en. Og nu vil jeg gerne købe en ny hdd, og det må gerne være en UDMA/100. Jeg har hørt at man ved en BIOS update kan sørge for at bundkortet kan bruge nye hdd'er med fx UDMA/100 og jeg ved med sikkerhed at bundkortet understøtter UDMA/33.
Så jeg vil update, men der er flere versioner og jeg er blevet i tvivl ( http://www.soyousa.com/downloads/selectresults.php?language=&col1=Motherboard&col2=33&col3=BIOS+Upgrade ). Hvilken en af dem kan jeg bruge?

thehidden
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2003 - 16:50 #1
Dem allesammen, men du skal nok vælge den nyeste ( øverste )
Avatar billede dragen Nybegynder
18. maj 2003 - 16:50 #2
Tryk på dem og se hvad de gør - det er forskellige ting de fixer.
Avatar billede dragen Nybegynder
18. maj 2003 - 16:52 #3
Hey, "Systems running Linux can now properly shutdown." - har det samme bundkort og det har irriteret mig længe at den ikke vil slukke helt =)

Men ja, den øverste er nok det bedste bud.
Avatar billede thehidden Nybegynder
18. maj 2003 - 16:52 #4
Tak... jeg tænkte det nok, men var i tvivl...
Avatar billede thehidden Nybegynder
18. maj 2003 - 16:56 #5
Hey dragen... du skal bare update mindst til 5EMP1DA1.BIN
( http://www.soyousa.com/downloads/filedesc.php?id=1153 )

den sørger for at linux kan shutte ned
Avatar billede fromsej Praktikant
18. maj 2003 - 16:57 #6
?