Avatar billede n.e.r.d Nybegynder
17. maj 2003 - 14:16 Der er 5 kommentarer

hvad skal jeg købe?

hej jeg ved faktisk ikke noget om netværk, så det vil jo være en god ide at få lidt styr på det før jeg køber det! mit spørgsmål er: hvad skal jeg købe for at få et trådløst netværk mellem 4 computerer. hele ideen for at få et netværk er nemlig at vi skal ha 2 computerer til et bredbånd og det skal værre trådløst. det er mig og min far der deler forbindelsen. min computer er den bedtse dimension fra dell enda opgraderet og  min fars er under en 1.0 ghz, så derfor skal jeg helst kunne gå på nettet uden at min fars computer skal tændes. håber der sidder en med svaret derude..
Avatar billede dalli Nybegynder
17. maj 2003 - 14:32 #1
Hej det du skal bruge er følgende!!

1 stk wireless Acces point. pris ca. 800kr

hvis det var 4 computere i skulle slutte til skal i bruge
4 stk. wireless USB adaptore. pris 500kr pr stk.
Avatar billede dalli Nybegynder
17. maj 2003 - 14:37 #2
jeg går ud fra du har en switch eller hub med uplink!!!

Du skal så slutte acces pointet til hub/switchen med et ethernet kabel(Rj45), installer medfølgende software til acces pointet, derefter indstilles ip adresen/adresserne, derefter skal du give dit trådløse netværk et navn, g måske adgangskode så sndre ikke kan komme på eks. naboer og andet, derefter sætter du usb adapterne til og installere softwaren...

Vejledningen stå på pakkerne til acces pointet men nu ved du hvordan det ca. skal foregå... Let je det er det :D

/Daniel Kjær
Avatar billede kenp Novice
17. maj 2003 - 15:13 #3
men man kunne goså gå ud og købe en wireless router, og så sætte dem på med kabel som man gerne ville og så de sidste på med trådløse kort.
Avatar billede n.e.r.d Nybegynder
17. maj 2003 - 20:08 #4
jeg ved ikke om vi har en swith eller hub

kender du en god usb adaptor eller acces point
Avatar billede inq Nybegynder
23. maj 2003 - 20:34 #5
Gå ind her
http://www.caslonshop.dk/
de har alt hvad du skal bruge, og vel nok til de billigste priser, og nej jeg arbejder der ikke..

1 accespoint
4 usb netkort, eller pci netkort. udfaldet er det samme.

man kan enten købe en Router/switch (trådløs) som en ting, eller bare købe en almindelig trådløs accesspoint (switch). det sidste er rigeligt praktisk og nok det billigste.

de fleste internet udbydere levere nemlig selv en forud konfigureret router, og den sættes bare til din access point og så alle trådløs kortne i pcér og så VOILA!

/Inq