Avatar billede snailey Nybegynder
15. maj 2003 - 11:53 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke connecte med ftp på Webspeeds Homeserver

Hej Kloge hoveder

Kan I mon hjælpe.  Jeg har Webspeed og har dermed oprettet en såkaldt Homeserver-hjemmeside. Men jeg kan simpelthen ikke få Dreamweavers ftp til at connecte, heller ikke andre ftp-programmer. Er der nogle her, der har Homeserver-siden fra Webspeed, som kan hjælpe mig lidt med opsætningen?

Glæder mig til svar fra jer, da det så vidt jeg kan se, koster penge at få hjælp til dette fra TDC.
Avatar billede punqtured Nybegynder
21. maj 2003 - 13:57 #1
Prøv at slå "Passive FTP Transfer" til i DreamWeaver.

Bare et totalt long-shot :)

Iøvrigt kan du prøve at teste din FTP-forbindelse ved at skrive "ftp servernavn" fra en dosprompt. Dernæst indtaste dit username og password når den beder om det. Lav derefter en "ls" og se om du får listet de filer, der ligger der. Får du ingen forbindelse, er deres server nede, og så er de nok klar over det, og får det fikset. Hvis du derimod får forbindelse, skal du lige tjekke, at DreamWeaver (som jeg går ud fra er noget html-halløj) ikke har en eller anden ide om at alle sider skal smides til en default path på FTP-serveren. Nogle programmer kan finde på at bruge "public_html/" som default upload-dir. Hvis ikke folderen eksisterer på FTP'en, vil du sandsynligvis ikke få lov at oprette forbindelsen ordentligt.
Avatar billede snailey Nybegynder
22. maj 2003 - 09:19 #2
Tak, det vil jeg prøve.
Avatar billede snailey Nybegynder
12. juni 2003 - 15:10 #3
Det hjalp ikke. Er der ikke andre ting der kunne være galt?
Avatar billede khell Nybegynder
29. maj 2004 - 10:45 #4
Tjeck dit brugernavn og kodeord hos support.
Slå din firewall fra og test om det er den.