Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
26. november 2000 - 17:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Protokoller

Er der nogen som ved hvor man kan få alt at vide om FTP - WWW/HTTP - IRC - SMTP - POP3 - NMTP.

Eller bare nogle af dem !

Nogle Links eller sådan noget vil være dejligt !
Avatar billede hanno Nybegynder
26. november 2000 - 17:34 #1
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
26. november 2000 - 17:51 #2
hanno -> Det er nu ikke lige det jeg mener !

Protokoller som FTP HTTP osv... Det er dem som jeg gerne vil se en side hvor der står noget om hvad det er og sådan noget som det...!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. november 2000 - 18:04 #3
Ellers så findes der bogen
Datakommunikation - skrevet af Stig Jensen & Arne Gjelstrup

Det er en kanon god bog, hvor der står om alt, protokoller, de forskellige OSI lag og rigtig meget andet.
Avatar billede hanno Nybegynder
26. november 2000 - 18:07 #4
Hvis du søger i RFC dokumenterne finder du hele standarden for f.eks FTP....

En søgning på FTP giver følgende link... ftp://ftp.isi.edu/in-notes/rfc172.txt
Det er her du finder ALT om ALT !

\\\\Hanno
Avatar billede thomas-sp2k Nybegynder
26. november 2000 - 18:40 #5
maniacdog -> Har du et links til hvor man kan se måske noget af bogen ???

hanno -> Hvor kan man søge der ???
Avatar billede hanno Nybegynder
26. november 2000 - 18:43 #6
Prøv:

1. RFC Search and Retrieval
2. content search
3. Skriv FTP
4. Tryk Search
5. Klik på det RFC Dokument du vil læse...

\\\\hanno
Avatar billede snowball Novice
26. november 2000 - 18:57 #7
Jeg kan kun tilslutte mig maniacdogs svar. Brugte selv bogen sidst jeg var på skole, og der står virkelig mange go\'e ting i den bog (bare ikke om NAT !)

Lidt om bogen: http://www.netadvice.dk/datakom.html og http://bog.ing.dk/default.asp?Action=Details&ISBN=87-571-1956-2

Snowball
Avatar billede maniacdog Nybegynder
26. november 2000 - 19:17 #8
Tak snowball :-)
Avatar billede beaviz Nybegynder
26. november 2000 - 19:21 #9
rfc.dk :)