Avatar billede web1648 Nybegynder
15. maj 2003 - 00:17 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

drev ikke XP kompitabel

jeg vil geninstall min xp men nå jeg komemr til der hvor jeg skal sige hvilket drev den skal ligge på siger den bare (drev ikke XP kompitabel....osv) og det på alle 4 drev jeg har selv den hvor XP ligger på nu !! hvad skal jeg gøre ?
på forhånd tak
[Web]
Avatar billede peet-49 Novice
15. maj 2003 - 08:56 #1
Prøv evt. en anden ramblok.
Avatar billede web1648 Nybegynder
15. maj 2003 - 09:29 #2
en anden ram blok ?
Avatar billede peet-49 Novice
15. maj 2003 - 09:31 #3
Hvis du har flere blokke i, så prøv en af gangen, en ramfejl kan være problemet.
Avatar billede web1648 Nybegynder
15. maj 2003 - 09:33 #4
nå min com booter tjekker den for fejl der kommer ikke nogen !
Avatar billede peet-49 Novice
15. maj 2003 - 09:37 #5
Den kan ikke tjekke læse/skrivefejl på en blok, fejlen viser sig ikke før en bestemt adresse på blokken skal bruges.
Avatar billede arnelars Nybegynder
15. maj 2003 - 09:40 #6
det tyder på at den slet ikke kan lide dine partitioner.
jeg ville fjerne partition c:\ og oprette en ny på samme størelse i et huk fordi det kan win xp godt huske og så vælge fat 32 eller ntfs format - nu bliver c:\ drevt automatisk formateret.
du skal vide du mister alt på drev c men det har du allerede?

med en ny harddisk gør jeg sådan her.
bootdiskette og opretter en partition på hele drevet selv om den
er på 80gb.
første boot i bios sættes til at være cdrom drev.
det første jeg gør under installeringen er at fjerne den c:\ partition jeg lige har lavet og så gør jeg sådan her.
hele drevet er på ca. 78000
c:\  20000
d:\  20000
e:\  20000
f:\  18000 ca. eller resten om du vil
er det en ekstra harddisk du skal isætte sammen med den du allerede har forgår det via enhedshåndtering og er faktisk ret let men det er en anden historie
tag nu en med der har prøvet det før for du skal bare se det 1
gang og så er du klar for det er let
håber du kan bruge det til noget.
m.v.h
Avatar billede web1648 Nybegynder
15. maj 2003 - 09:40 #7
okay så det kan være en af mine ram der ikke virker !
Avatar billede web1648 Nybegynder
15. maj 2003 - 09:43 #8
arnelars : det forstår jeg ikke har jo XP på det ene drev !! så de skulle jo virke ?
Avatar billede peet-49 Novice
15. maj 2003 - 09:45 #9
Det er ofte fejlen, men det kan også være som arnelars siger-partitionen, der ikke er iorden.
Avatar billede web1648 Nybegynder
15. maj 2003 - 09:45 #10
okay jeg prøver lige
Avatar billede arnelars Nybegynder
15. maj 2003 - 09:50 #11
bare en komentar - du kan jo ikke komme ind i windows vel.
så må det være din partition eller et eller andet win xp skal bruge for at starte op.
Avatar billede web1648 Nybegynder
15. maj 2003 - 09:59 #12
jeg kan godt komme ind i windows er jeg jo nu !!! men nå den står der hvor jeg skal vælge vilket drev XP skal ligge på !!! siger den bare at drevet ikek er XP kompitabel...osv!
Avatar billede peet-49 Novice
15. maj 2003 - 10:15 #13
Du skal boote på xp-cdèn og køre en installation derfra-spring den første repair over, og tag den næste under installationen, så får du også dualboot.
Avatar billede arnelars Nybegynder
15. maj 2003 - 10:36 #14
dit spørgsmål var stillet ligesom at du slet ikke kunne starte win xp op .
det er ikke spørgsmålene der er dumme men kun svarene og jeg tror
at jeg misforstod dig lidt så du gør sådan her.
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=peet49
Avatar billede web1648 Nybegynder
21. juli 2003 - 10:21 #15
lukket
Avatar billede peet-49 Novice
21. juli 2003 - 12:04 #16
web1648>kommentar udbedes.
Avatar billede web1648 Nybegynder
23. januar 2004 - 10:13 #17
jeg undskylder ventetiden ! har været på ferie i udlandet ! men peet49 har prøver overstående men virker ikke ! så jeg blev ved med at slette og oprette mine drev ! indtil det virkede