Avatar billede ssundsdal Nybegynder
14. maj 2003 - 23:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Lyd-driver ?

Hejsa ..
Det er sådan ar jeg har haft formateret min pc idag .. Og som man nok ved så skal man også have lyd på sin computer .. Jeg har så været så klog at smide min cd væk med mine lyd-drivere på .. Og derfor spørger jeg så her inde som min sidste chance da jeg har brugt hele dagen på at finde på noget uden held ..

Jeg bruger Win Xp ...

Ps. Kan ikke sige hvad det er for et lydkort da jeg ikke ved hva det hedder .. Men Kan da så sige at det er 'On Board' .. Jeg fik også at vide af en at jeg skulle kigge inde på Asus.com - Men der har jeg ikke lige kunne finde nogen lyd-drivere til Xp ...

Håber meget på at kunne få den bedste hjælp ...

- Ssundsdal
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. maj 2003 - 23:56 #1
Du er nok nødt til lige at åbne kassen og se efter hvad dit motherboard hedder. Der er jo en million forskellige lydchips derude :-)
Avatar billede skaw Nybegynder
14. maj 2003 - 23:56 #2
søg efter en chips på bundkortet det er nok noget der hedder c medie 8738
windows update plejjer at finde det mvh skaw
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
15. maj 2003 - 00:01 #3
Findes der ikke et program som kan fortælle mig hvad mit motherboard hedder ?
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
15. maj 2003 - 00:02 #4
Men jeg ved så meget at det er et ASUS bundkort !
Avatar billede plex85 Nybegynder
15. maj 2003 - 00:11 #5
Hi hvis chipsættet på dit MB er VIA Jeg har et Asus m Via chipsæt, så hedder den Avance 97 Audio for Via og kan evt findes http://www.google.com/search?q=avance+ac%6097++audio+for+via+audio+controller&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=  ellers gå ind i enhedshåndtering og se hvad din lydchip hedder. Kontrolpanel/system/enhedshåndtering/enheder til lyd video og spil. ellers fortæl hvad der står der.

      lykke til fra Easy
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
15. maj 2003 - 00:16 #6
plex85 << Her er et Print Screen af det : http://frip.dk/exp/lyd.JPG
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
15. maj 2003 - 00:31 #7
Avance 97 Audio <-- Virkede ikke hos mig ...
Avatar billede plex85 Nybegynder
15. maj 2003 - 00:33 #8
Okay det kan jeg godt se der står jo ikke noget. Men hvis du fjerner lydkortet og genstarter så kommer den muligvis med en beskr når windows finder kortet og vil installere det og så gå fra der og på nettet og find driveren, for du ved vel ikke hvilket asus bundkort det er?
hilsen Easy
Avatar billede plex85 Nybegynder
15. maj 2003 - 00:37 #9
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
15. maj 2003 - 00:40 #10
jeg kan ikke tage mit lydkort ud, da det er et on board kort ... desværre ...
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
15. maj 2003 - 00:42 #11
Nej ved desværre heller ikke hvilket ASUS bundkort det er ..... Det er noget lidt dumt noget at jeg har fået smidt den cd væk ...
Avatar billede plex85 Nybegynder
15. maj 2003 - 00:50 #12
Jeg mener ikke at du fysisk skal tage det ud fjern det i enhedshåndtering og genstart.
Easy
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
15. maj 2003 - 00:51 #13
Er det den som hedder : enheder til lyd video og spil
- jeg skal slette ?
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
15. maj 2003 - 00:52 #14
Nej ikke noget Min fejl ...
- Har skam fjernet det du sagde og genstartet .. Men intet skete ..
Avatar billede plex85 Nybegynder
15. maj 2003 - 00:53 #15
nix den gule foroven "Andre enheder" vælg fjern og genstart. ok  Easy
Avatar billede plex85 Nybegynder
15. maj 2003 - 00:58 #16
Så skal du ind i find ny hardware hvis der ikke længere er en gul markering. Iøvrigt hvis du i enhedshåndtering trykker på krydset så kan du muligvis se hvad chipsæt du har ex. viabusmaster ell lign.  Easy Santana styrer
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
15. maj 2003 - 01:01 #17
Så for søren . . . Der skete det .... Legede lige med det du sagde med slet osv .. Og nu virker det sQ .. langt om længe ... :D mange tak skal du have .... og til jer andre  .....

plex85 - Du får points da du kom med svaret og gad hjælpe mig.
Avatar billede plex85 Nybegynder
15. maj 2003 - 01:03 #18
Takker...Easy going take care outthere  plex85
Avatar billede arnelars Nybegynder
15. maj 2003 - 10:11 #19
uden for point
du må have fået en bog med for det skal der følge med bundkort og pc ved køb.
af med toppen for det står på bundkortet hvad det hedder.
når du har det går du ind på denne side
http://www.asus.com/products/mb/mbindex.htm
som du kan se de laver mange motherboards.
Avatar billede hcma Novice
15. maj 2003 - 12:32 #20
download dette propgram der kan fortælle dig helt nøjagtigt hvilket bundkort o.s.v. du har.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32