Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2003 - 19:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Erfaring med JDO

Hej,

Er der nogen der har haft nogen erfaring med JDO og evt. nogen gode eksempler og lidt læsestof om det
Avatar billede blebuks Nybegynder
14. maj 2003 - 19:59 #1
http://www.jdocentral.com/

og der kommer flere....
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2003 - 20:07 #3
JDO er ikke ret udbredt endnu.

Det er stadigvæk kun en JSR.

Der er meget få produkter tilgængelige.

Jeg har det sidste halve år her på Eksperten kun set et
spørgsmål om JDO.

Men der skrive meget om JDO i diverse foraer.

Du kan downloade det meset af en bog om JDO fra:
  http://www.theserverside.com/resources/coreJDOreview.jsp
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2003 - 20:54 #4
Det er lidt samme indtryk jeg har fået, grunden til at jeg spørg er at vi er ved at få en site lavet med bla. JDO.
Det sker jo hellere ikke noget ved at være med på forkant med den nyeste teknologi ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2003 - 20:58 #5
Jeg vil betragte det som lidt risikabelt at satse på JDO nu.

Det ligner en meget lovende teknologi.

Men:
  - det er uvist om og hvornår det bliver en del af Java
  - de firmaer der leverer JDO produkter er små niche firmaer
    hvoraf størstedelen næppe eksisterer om 3 år
  - selvom JDO bliver en standard er det ikke sikkert at den slår igennem -
    måske har JDBC og entity EJB bare fået for mange brugere der ikke
    gider skifte
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2003 - 22:58 #6
Okay, jeg var lidt nysgerrig om der var andre der havde erfaring med JDO.
Jeg tror nu nok at jeg vil kaste mig over det - det skader aldrig at lære noget nyt ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2003 - 22:59 #7
Yderst interessant at studere !