Avatar billede etif Nybegynder
13. maj 2003 - 11:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Form kan ikke loades, når der er manifestfil (XP-look)

Jeg har et vb6-projekt, som kører fint i IDE'en, både med og uden manifestfil (for at få XP-look).

Afvikler jeg exe-fil'en, dør projektet, når første form skal vises. Min splash screen virker fint.
Der kommer desværre ingen fejlmeddelelse, som kunne et hint om hvad der er galt.

Mangler jeg en dll til common controls med XP look eller hvad pokker sker der

Lige så snart manifestfilen fjenes eller renames virker det hele fint igen. Ved hjælp af logning har jeg lokaliseret fejl til at kommen et sted mellem form.show i sub main og form_load i den form jeg vil vise.
Avatar billede domino1977 Nybegynder
13. maj 2003 - 11:28 #1
Kører du Windows XP??

Ellers kan du vidst ikke!
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
13. maj 2003 - 11:32 #2
Har du kaldt InitCommonControls? Det er et krav, for at det virker.
Avatar billede etif Nybegynder
13. maj 2003 - 11:44 #3
Tak skal du have det var lige det der manglede. Pointene er velforjente.