Avatar billede ripley Nybegynder
13. maj 2003 - 10:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Efffekt søges!

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal kalde det eller hvordan jeg skal beskrive det, men jeg prøver:
Jeg har en lang billedfrise, hvor jeg i den midterste tredjedel gerne vil have noget til at stå.
Det er jo nemt nok, men så søger jeg en effekt, hvor netop denne midterste tredjedel skal være helt hvid i midten og så glide mere og mere sammen med billedet i hver side.
Forstår I, hvad jeg mener? Det svarer til øget lysstyrke, men kan man gøre noget i Photoshop, så man får den effekt, at det mere og mere bliver til billedet?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 10:28 #1
Prøv gradient
Avatar billede rangerbs Nybegynder
13. maj 2003 - 10:31 #2
hmm... du kan prøve at lave hvert bogstav hver for sig også sætte opacity som du vil ha' på hvert enkelt bogstav og sammen sætte ordet sådan...

kan ikke komme på andre metoder
Avatar billede domino1977 Nybegynder
13. maj 2003 - 10:39 #3
Måske kan du finde en metode eller en ide herinde:

http://www.pspgrafik.dk/

jeg har selv brugt den meget!
Avatar billede miss-g Seniormester
13. maj 2003 - 10:56 #4
Har prøvet at tegne og fortælle her *G*

http://nicolin.starthotel.dk/gradient.htm
Avatar billede secher_dk Nybegynder
13. maj 2003 - 10:58 #5
lav et nyt lag, og farv det med gradient tool og sæt "opasity" så det passer. sørg for at have tekst farven i både background og foreground på farve palletten.
sæt opacity så den er lav i midten og 100% i siderne
læg dette ind i laget UNDER teksten så vil få den effekt.
håber at du kan forstå det...

-SecheR
Avatar billede ripley Nybegynder
15. maj 2003 - 08:53 #6
miss-g: dit svar kommer tættest på det, jeg søger.
Værsgo' - her er point! :o)