Avatar billede casand Nybegynder
13. maj 2003 - 09:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lyd til at forvringe stemmen...?

Er der nogen der kender det godt program til at forvringe stemmen?

casand
Avatar billede sn2002 Nybegynder
13. maj 2003 - 11:05 #1
du kan gratis downloade lydredigeringsprogrammet protools/free på følgende link

http://www.digidesign.com/products/details.cfm?product_id=1202&template=overview&CFID=2560606&CFTOKEN=68198750

- der burde være effekter til stemmeforvrængning i det!
Avatar billede punqtured Nybegynder
13. maj 2003 - 13:12 #2
Der findes et hav af måder at forvrænge/ændre en stemmes karakteristika.

De mest simple er typisk "Timestretch" - en funktion, der afspiller lyden over kortere eller længere tid, end den originale lyd - "Pitch shift" - en funktion, der gør stemmen lysere eller dybere end den er. Kombineres de to tilstrækkeligt effektivt, opnår du at stemmen bliver lysere eller dybere, uden at ændre på hastigheden (tiden) hvormed lyden afspilles.

Derudover er der følgende funktioner, hvor der findes et hav af gratis små-programmer, der kan gøre jobbet for dig:

Distortion - Overstyring af lyden
Reverb - Rumklang
Echo - Siger sig selv :-)
Phaze - en slags rumklang, der bevirker at lyden får en meget metallisk klang.
Arpeggiator - Sikrer at stemmen følger eksempelvis hele halv-toner (godt til folk, der synger falsk)
Vocorder - Samkører stemmen med en anden lyd, så det lyder som om man synger "gennem" en akustisk guitar eksempelvis.

Som du kan se, er der utroligt mange muligheder for at forvrænge en stemme, og du er derfor nødt til at være lidt mere specifik.

Hvad er din kilde (wave-fil, analogt bånd osv)
Hvad skal du opnå (eks. at sløre stemmen, så den ikke kan genkendes til brug i et radio-program eller lign.)
Hvilket output ønsker du? (wave-fil, analogt media eller andre)

Med venlig hilsen

Casper
Avatar billede casand Nybegynder
13. maj 2003 - 13:37 #3
det skal være wave lyd.....
Avatar billede morten_hjort Nybegynder
13. maj 2003 - 14:45 #4
Hvis du bare vil forvrænge stemmen skal du bare skrue så meget op for mikrofonen at lyden lyder som at den skrætter. Det er sådan forvrængning laves. Eller det er måske noget andet du tænker på?

Morten Hjort
::. JunoLab .::
Avatar billede casand Nybegynder
13. maj 2003 - 16:18 #5
Jeg tror at det jeg søger et et program der kan gøre altmuligt ved ens stemme op og lave effekter til lyde og musik....
Avatar billede casand Nybegynder
15. maj 2003 - 10:39 #6
Det var ikke meget hjælp....
Avatar billede sn2002 Nybegynder
15. maj 2003 - 12:29 #7
kunne du da ikke bruge protools til noget - det bruges jo netop til at 'gøre altmuligt ved ens stemme og lave effekter og lyde til musik...'