Avatar billede lmdthel Nybegynder
12. maj 2003 - 18:39 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

exceed og linux igennem firewall

hi rødder

jeg har en linux box, og en win maskine med exceed..og det virker helt perfekt..

men hvis jeg nu vil igennem til den udefra..igennem min router, hvad f...skal jeg så åbne for ??

///Thomas
Avatar billede jespernaur Nybegynder
12. maj 2003 - 19:09 #1
Port 6000
Avatar billede skau Nybegynder
14. maj 2003 - 15:44 #2
først skal du kunne komme udefra og ind - jeg foreslår ssh eller rexec (rexec er med i exceed)
det vil sige port 22 (ssh) eller ports(512-514) incomming direction
for så at få displayet tilbage skal der åbnes for port 600x hvor x er dit display nummer i outgoing direction - bruger du display 0 er det 6000 1 er det 6001 osv.
Avatar billede skau Nybegynder
14. maj 2003 - 15:45 #3
Su kan også bare start en xserver op med exceed og benytte ssh med tunneling slået til - så skal du kun åbne port 22 incomming