Avatar billede kimse Nybegynder
25. november 2000 - 15:36 Der er 21 kommentarer

VHS til AVI ved brug af Adobe Premiere 5.5

Hvordan indspiller jeg fra VHS til AVI med Adobe Premiere. Jeg har et ATI Radeon 64 MB VIVO grafikkort.
Jeg har brug for hjælp til at få det til at virke.
Avatar billede fido82 Nybegynder
26. november 2000 - 21:59 #1
du ksal have Vidoe-in på dit grafikkort....
Og så er det bare at vælge file, så capture, og vælge video
Avatar billede kimse Nybegynder
26. november 2000 - 22:04 #2
Jeg kan ikke se nogle videoenher, hvordan får jeg dem frem ?
Avatar billede kimse Nybegynder
26. november 2000 - 22:07 #3
Mit usb Webkamera kommer bare frem når jeg gør det du foreslår
Avatar billede fido82 Nybegynder
26. november 2000 - 22:17 #4
har du video - in ?
Avatar billede kimse Nybegynder
26. november 2000 - 23:46 #5
Ja.
Avatar billede fido82 Nybegynder
27. november 2000 - 15:29 #6
hvilken driver bruger du til dit grafikkort ?
Avatar billede kimse Nybegynder
29. november 2000 - 08:39 #7
den orginale driver.
Avatar billede fido82 Nybegynder
29. november 2000 - 15:12 #8
er det en nvidia eller hva ???
Avatar billede kimse Nybegynder
29. november 2000 - 16:34 #9
Nej det er et ATI Radeon 64 MB. DDR TV-in/out.
Avatar billede fido82 Nybegynder
29. november 2000 - 17:00 #10
NVIDIA driver du bruger eller hvilken bruger du???
Avatar billede kimse Nybegynder
29. november 2000 - 17:26 #11
Jeg bruger den driver som følger med grafikkortet.

Det er ikke et nvidia kort, men ATI\'s nye Radeons processor.
Avatar billede fido82 Nybegynder
29. november 2000 - 17:35 #12
så prøv, og finde ud af om du bruger en driver fra Nvidia, det er temmeligt vigtigt....
Avatar billede kimse Nybegynder
29. november 2000 - 17:42 #13
det gøt jeg ikke, Det er ATI\'s egen driver.
Avatar billede fido82 Nybegynder
29. november 2000 - 18:03 #14
k... og den er selvfølgelig opdateret..... ???
Hvilket oprerativ system har du ?
Avatar billede kimse Nybegynder
29. november 2000 - 18:06 #15
det er win98 SE
Avatar billede fido82 Nybegynder
29. november 2000 - 18:14 #16
og der skal ikke installeres en speciel utility for at få video-in til at virke ???
Avatar billede souledge Nybegynder
29. november 2000 - 20:40 #17
Fido > Hvor mange gange skal du have det at vide før du fatter at der findes andre grafikkort og drivere end dem som nVidia laver!!!
Avatar billede fido82 Nybegynder
29. november 2000 - 21:11 #18
luk da en hvis legmesdel souledge, det hænder sw da nogengange, at der skal tilføjes en ekstra driver for at video in virker!!!
Avatar billede souledge Nybegynder
29. november 2000 - 22:49 #19
mmm, det er sikkert også rent logik at der skal en nVidia driver til for at få et ATI chipset til at fungere....jeg må lige spørge Intel om de ikke har en driver til mit Via-chipset...
Avatar billede rocjen Nybegynder
30. november 2000 - 14:54 #20
Hvis du har alle kabler, drivere osv. installeret, burde captureenheden dukke op. Hvis den ikke gør det, ved jeg ikke om mit forslag kan bruges til noget.

Jeg vil dog foreslå at du bruger AVI_IO til capture og Premiere til redigering. AVI_IO har den fordel at den kan gemme AVI filer større end de 2 GB som windows tillader. Du kan hente en trial-version her:

http://www.nct.ch/multimedia/avi_io/

Det er MEGET nemt at bruge, og optager ikke så meget RAM som premiere.

Håber at du kan bruge dette til noget :)
Avatar billede srhansen Nybegynder
27. januar 2001 - 01:37 #21
Det kunne også være en hardware konflikt, som mange oplever det med capturekort af typen MIRO eller Pinacle. Det er faktisk meget sansynligt at dit grafikkort \"deler\", enten interupt eller adresserum med andet hardware, prøv at tjekke dine indstillinger :-)