Avatar billede fjelsted Nybegynder
25. november 2000 - 14:08 Der er 31 kommentarer

Lyden forvrænger og skratter

Hej alle der ude.
Jeg har et problem med min lyd.
Lyden er forvrænget i nogle spil f.eks UT, TOCA 2 men ikke når jeg spiller musik eller tester i DX.
Jeg kørte for nogle dage siden med DX 7.1 og den forvrænget lidt men jeg tænkte at det måske kunne værer en fejl i DX så jeg installeret DX 8.0 men det blev det meget værer af jeg har selv en mistanke og at det er når mit grafick kort skal kører direct 3D eller direct draw.
ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG.
Jeg har opdateret med de nyeste driver til alt mit hardware pånær bios på grafick kortet
da jeg ikke har kunne finde nogen opdatering til det.
Min computer:
P III 800 MHz
Asus cuv4x
256 mb PC 133 ram
Creative sound blaster pci 128 lydkort
Gefoce 265 Annihilator pro 32 DDR ram

Håber der nogen der kan hjælpe mig da jeg er løbet helt tom for ideer.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2000 - 14:21 #1
Geninstallation af windows som alle vise suportere vil sige. Noget tyder på at driverog direct x på en eller anden måde ikke rigtig kan sammen, så en frisk installation vil måske være sagen. Hvis det da ikke kan tænkes det er selve spille som har fejl i lyden.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. november 2000 - 14:23 #2
www.planetunreal.com/files har alle updates m.v. til UT, inklusive et par der omhandler DX og Lyd.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. november 2000 - 14:29 #3
http://www.codemasters.com/_tech/t2sound.htm er Codemasters\' side om TOCA 2 lydproblemer.
Avatar billede teknik Juniormester
25. november 2000 - 15:26 #4
Check at lydkortet ikke deler IRQ værdi med en anden enhed (fx. grafikkortet)
Flyt evt. lydkortet en/to rille(r) op/ned for at komme over på en anden IRQ
Bundkortsbios \"mener\" oftest at rillerne(slots) bør dele IRQ parvis...

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
25. november 2000 - 15:34 #5
I et lignende spm. var løsningen denne:
YES...Nu har jeg fundet ud af det. Jeg gik ind under enhedshåntering for min hardisk og enablede DMA, det var det ikke i forvejen. Det var det der skulle gøres!!!!...fuck det er fedt
ellers tak for hjælpen  (Onkel)

...Ikke at jeg fatter en brik af hvorfor det skulle hjælpe, men det er i hvert fald meget let at prøve
Avatar billede jimsim Nybegynder
25. november 2000 - 16:15 #6
Kig engang på dette spm: http://www.eksperten.dk/spm/29212 han løste sit problem på http://www.geforcefaq.com/
Men læs hans sidste kommentar i spm\'et.
Avatar billede fjelsted Nybegynder
25. november 2000 - 16:59 #7
Hej jimsim
Det lyder som du har fat i der rigtige men jeg kan ikke finde det som han omtaler på www.geforcefaq.com

Til alle jer andre tak for jeres svar jeg har prøvet det hele uden hel.
Avatar billede fjelsted Nybegynder
25. november 2000 - 17:32 #8
OPLYSNING.

Hej alle sammen.

Jeg har prøvet og starte de spil jeg har problemmer med i software rendering også forsvandt knassen med det er jo stadigvæk ikke optimalt.
Så det er alså omkring grafikkortet problemmet ligger.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. november 2000 - 17:34 #9
Undskyld et lidt dumt spørgsmål måske, men du bruger Win98/SE, right?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. november 2000 - 17:37 #10
Avatar billede fjelsted Nybegynder
25. november 2000 - 17:37 #11
Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en opdatering til biosen til grafickkortet
Avatar billede fjelsted Nybegynder
25. november 2000 - 17:39 #12
ØØHHH nej har jeg ikke skrevet det undskyld jeg bruger win 98 ME
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. november 2000 - 17:39 #13
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. november 2000 - 17:42 #14
Avatar billede fjelsted Nybegynder
25. november 2000 - 17:49 #15
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. november 2000 - 17:59 #16
Prøv at skrue ned på AGPx2 og tjek om det forandrer noget? -Eller forsøg dig med nVidia\'s reference drivere fra http://www.nvidia.com/Products/OpenDrvDwn.nsf/50E539029DAD4459882568C9007FDAF6/E5D90B871C6EB4A48825693B0043B3A4?OpenDocument
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. november 2000 - 18:00 #17
Såvidt jeg kan se har dit bundkort/chipset også sin egen implementerede skærmchip - den har du slukket for, ikke?
Avatar billede fjelsted Nybegynder
25. november 2000 - 18:32 #18
Jeg har ikke så meget tjek på bios så jeg ved ikke om den implementerede skærmchip du snakker om er tændt eller slukket.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. november 2000 - 20:26 #19
Du slukker den ved at gå ind i BIOS > Advanced > og dér disable det der hedder \"On Chip VGA\".
Avatar billede xtom2 Nybegynder
25. november 2000 - 20:27 #20
Det er samme sted du kan skrue ned på AGPx2; det punkt hedder \"AGP Capability\"
Avatar billede cyberm Nybegynder
26. november 2000 - 01:56 #21
Jeg har hørt noget om at der skulle være nogle alvorlige fejl i DirectX 8.0 og sågar nogle som formaterede deres maskine bare for at komme af med den !!!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. november 2000 - 02:09 #22
Så er de gået gennem nogle helt unødige problemer.. samtlige DX versioner kan afinstalleres med et sødt lille program, som gratis kan hentes fra nettet. De alvorlige fejl har jeg godtnok heller ikke hørt om, tværtimod har de fleste på eksperten.dk vist kun oplevet at opdateringen af DX har hjulpet. Jeg har det også selv.. no probs.
Avatar billede cyberm Nybegynder
26. november 2000 - 11:48 #23
Det er barer hvad jeg har hørt og jeg hved at dem jeg kender stoler jeg på :)
Avatar billede fjelsted Nybegynder
26. november 2000 - 16:59 #24
Xtom
Er det muligt at du kunne fortælle mig hvor man kan downloade programmet som kan afinstaller DX
Avatar billede xtom2 Nybegynder
26. november 2000 - 17:12 #25
Jada, den ligger på http://www.tweakup.dk/filer.htm
Avatar billede dalmanatus Nybegynder
27. november 2000 - 14:22 #26
Det kan være, at programmerne kører med deres egne lydstyrkeindstillinger. DirectSound - eller sådan noget. Det kan gøre, at lyden bliver blæst op til umenneskelige proportioner, da de muligvis blot smækker signalforstærkninger oven i din normale lydkonfiguration. Det er kun et gæt, men jeg har selv prøvet det med programmer som WinAMP og andre DirectSound-kompatible programmer.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
27. november 2000 - 20:59 #27
Avatar billede fjelsted Nybegynder
28. november 2000 - 20:03 #28
Hej jeg har stort set opgivet jeg har prøvet alt bios update på bundkortet og grafikkortet og jeg har prøvet med et gefoce MZ 2 og div. bios opsætninger, uden held så jeg troer at det bliver et nyt bundkort så hvis der er nogen der har et godt bud så kom endelig med dem.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
28. november 2000 - 20:07 #29
Prøv at skrue en anelse ned for indstillingerne i lydstyrke?
Avatar billede fjelsted Nybegynder
12. december 2000 - 16:16 #30
Problemet løst

Enkel og lige til

Jeg installeret de nyeste AGP driver til chipsettet
og nu virke pi....
Avatar billede xtom2 Nybegynder
09. januar 2001 - 05:16 #31
Afslut spørgsmålet så?