Avatar billede opelfreak Nybegynder
11. maj 2003 - 19:09 Der er 12 kommentarer

Default Route

Nogen som kender en Dansk side hvor man kan få en masse at vide om hvad Default Route er ...???

HASTER MEGET .....
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. maj 2003 - 19:27 #1
Default router => standart rute?

i hvilken forbindelse skal du bruge det?
Avatar billede opelfreak Nybegynder
11. maj 2003 - 19:29 #2
Jeg skal lave et projekt om Default Route og mangler lidt om hvad det er kan du hjælpe
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. maj 2003 - 19:32 #3
jeg har aldrig hørt om Default Route når jeg har arbejdet med netværk.

kan du ikke komme lidt mere ind på hvad Default route er?
Avatar billede opelfreak Nybegynder
11. maj 2003 - 19:34 #4
Jeg kan ikke rigtig komme ind på det men det må jo være nåe den skal sende til et andet netværk så går det til defaulte route på routeren
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. maj 2003 - 19:50 #5
kender desværre intet til en "default rout" på en router :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. maj 2003 - 19:54 #6
http://ip.l24.dk/ipaddress.html

Hele IP adressen bestående kun af 0'er - Definerer en default route i en Cisco router
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. maj 2003 - 19:54 #7
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=ip

0.0.0.0 er reserveret som notering af default route (se også afsnittet om gateways) og 127.0.0.0 er reserveret til loopback. F.eks. er localhost altid 127.0.0.1.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
11. maj 2003 - 19:56 #8
Avatar billede opelfreak Nybegynder
11. maj 2003 - 20:05 #9
Kan du ik finde noget på dansk...???
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
11. maj 2003 - 23:23 #10
lyder temmeligt meget som et H3 projekt? :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
11. maj 2003 - 23:29 #11
tror makkeren mangler noget informationer om gateway of last resort på cisco routere med rip v.1
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
12. maj 2003 - 09:23 #12
en default route er den route en IP-pakke tager hvis den ikke kender nogen mere specifik route. De fleste privat personer og mindre firmaer har ofte kun 1 router på netværket og i det tilfælde vil der i 99.99% af tilfældene benyttes en default route. Men hvis nu man f.eks. havde 2 routere på netværket i et lille firma hvoraf den ene router var til internet og den anden router var til noget økonomi værktøj hos en anden leverandør, så vil man typisk give alle maskinerne en default route der pegede på routeren med internet-adgang og så en meget specifik route der pegede på den anden router til den anden leverandør. De fleste computere har en default route, da en default route er det samme som en default gateway. Routere derimod har ikke altid en default route, men hvis routeren er internet-gateway vil den altid have en default route, da det logisk nok er tåbeligt at lave specifikke routes til internettet, som jo er gigantisk stort.

Håber det gav lidt ide om det - ellers må du jo spørge yderligere :-)