Avatar billede haolan Nybegynder
11. maj 2003 - 19:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Grafikkortet virker ikke

Jeg har samlet ny computer, men der kommer ikke noget frem på skærmen når jeg tænder for computeren.
Jeg har sat et PCI grafikkort i som en midlertidig løsning indtil jeg får det nye.

Jeg ved ikke om det kan være fordi den kun vil køre med et AGP grafikkort.

Bundkortet er et ASUS.

Jeg har prøvet med to forskellige PCI grafikkort og med to forskellige skærme.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. maj 2003 - 19:13 #1
Prøv at resette cmos. Det er en lille jumper der skal flyttes ellers prøv at pille batteriet ud ½ minuts tid. Står i manualen hvordan.
Avatar billede haolan Nybegynder
11. maj 2003 - 19:24 #2
Jeg prøver. Jeg stilte spørgsmålet for en af mine venner. Så der går lige en dags tid. Men jeg vil vende tilbage så snart jeg ved noget.
Avatar billede adidaz Nybegynder
12. maj 2003 - 11:11 #3
Kan være du lige skal stille den i Bios til PCI i stedet for AGP.
Avatar billede haolan Nybegynder
13. maj 2003 - 19:28 #4
(geforce3) Beklager men det hjalp ikke. Jeg har sagt til ham at han skal holde sig til MSI, men han vil kun bruge ASUS.
Avatar billede haolan Nybegynder
13. maj 2003 - 19:52 #5
Jeg har fundet fejlen. Ramne skal sidde parvis, det bliver en ny invistering på yderligere 995 kr. Altså Rimma og Rimmb skal være identiske