Avatar billede susanne3 Nybegynder
11. maj 2003 - 18:24 Der er 52 kommentarer

mangler Kernel32.dllAdda~omA + TerminateP~ocess, m.fl.

Næsten hver gang jeg vil køre en CD-ROM med enten et spil eller lægge et nyt program ind, kommer der en boks op, der sige at handlingen ikke kan udføres fordi der mangler enten
1. KERNEL32.DLL:Adda~omA
2. KERNEL32.DLL:TerminateP~ocess
3. DLL-fil, Tresourcea.DLL
4. DLL-fil,}SER.32.dll
Det er i hvert fald dem jeg kan huske. Jeg har Windows 98 og kører jævnligt et Housecall, hvor jeg endnu ikke har fundet virus i computeren. Hvad gør jeg?
Avatar billede susanne3 Nybegynder
11. maj 2003 - 19:24 #1
Nu har jeg prøvet at downloade på den adresse du gav mig. Den har ikke de specifikke filer jeg mangler, og da jeg prøvede at installere fra en CD-ROm, sagde computeren igen, at install-filen er kædet sammen med en manglende eksportfil, den jeg har som nr. 2.
Tror du virkelig ikke der er andet at gøre end at genindstallere. Det ved jeg ikke helt hvordan jeg gør.
Avatar billede atomizer Nybegynder
11. maj 2003 - 20:40 #2
Hejsa

Jeg tror du skal prøve og geninstallere windows. Det er måske nok bare og opdatere den med w98 cd'en.

Det vil jeg anbefale.

//Atomizer
Avatar billede susanne3 Nybegynder
11. maj 2003 - 21:01 #3
Hej,
jeg har prøvet at opdatere den med w98, og jeg har også prøvet at lægge Kernel 32 direkte ind. Når jeg gør det, skriver den, at der allerede er en Kernel32.dll fil. Men den må jo være defekt eller tom. At geninstallere windows, betyder det, at man tømmer computeren helt?
Tak fordi I prøver at hjælpe.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. maj 2003 - 21:20 #4
Sæt din Win98 CD i drevet, klik på Start->Kør Skriv SFC og tryk <Enter>
Avatar billede susanne3 Nybegynder
12. maj 2003 - 18:35 #5
tblaster!!
Vær venlig at komme på banen igen, for du er den der kommer tættest på en konstruktiv løsning. Håber jeg kan nå at give dig point.
med venlig hilsen
Susanne
Avatar billede susanne3 Nybegynder
13. maj 2003 - 17:26 #6
tak igen, tblaster,
det er så udførligt forklaret, at jeg vil prøve at give mig i kast med det. Jeg vil meget gerne reservere din hjælp, hvis noget går underligt, og selvfølgelig skal jeg nok selv søge efter drivere (hvad det så end er), men hvis det kikser vil jeg også gerne have hjælp der.
Kan vi stadig kommunikere selv om jeg giver slip på pointene nu? Det er første gang jeg stiller spørgsmål herinde.
Du er virkelig en perle.
Susanne
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 17:30 #7
http://www.viruslist.com/eng/viruslist.html?id=4145
http://support.microsoft.com/?kbid=221486
Inden du giver dig i kast med Tblaster´s glimrende forklaring, skal du nok lige hente F-Prot og scanne din maskine fra DOS.
http://www.avirus.dk/avirus.htm - F-Prot DOS virusscan
Avatar billede tblaster Nybegynder
13. maj 2003 - 18:45 #8
fromsej ... hvis hun formater computeren sikre hun sig at hvis hun har virus, så slettes det også medmindre hun har en i sin bios hvilket ikker sker særlig oftest!

Susanne3 ... når du har givet point kan man stadig smide kommentar inde i et spørgsmål men du kan jo ikke give flere point. Men du kan jo altid oprette et nyt spørgsmål hvis du har noget at spørge om. Jeg skal nok hjælpe dig hvis der sker noget. Bare smid en besked og så skal jeg nok skrive til dig hurtigst muligt. Jeg skal dog lige sige at fra torsdag aften til lørdag aften er jeg ikke i nærheden af en computer så i den periode må du klare dig selv.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 18:54 #9
tblaster>>OK, men hun behøves ikke at klare sig selv fra Torsdag til Lørdag, jeg er her skam også.
En anden ting, du må IKKE linke til bootdisketter, da der er MS filer på dem, og disse må ikke distribueres af andre end M$crosoft, det er ikke noget jeg har fundet på, det er bare sådan.
Avatar billede susanne3 Nybegynder
13. maj 2003 - 18:58 #10
Mange tak I venlige mennesker. Jeg venter til weekenden med at prøve, af frygt for at skulle opgive nattesøvn på forsøget. Tak for alle de gode råd.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 19:00 #11
OK, og hvis du føler for at få delt din HD op i flere partitioner, klarer vi også det.*S*
Avatar billede tblaster Nybegynder
13. maj 2003 - 20:33 #12
fromsej ... det vidste jeg ikke ... jeg troede ikke at det var ulovligt at linke til bootdisketter ... det ulovlige er vel også kun at hente dem hvis man ikke har microsoft produktet ... jeg gjordet det kun for at gøre det nemmer for susanne ... jeg ved nemlig at de bootdisketter man finder der er en del bedre end dem man kan lave via windows!
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 10:24 #13
tblaster>>Der har kørt en, til tider, temmelig ophedet debat om emnet, konklusionen er at uanset om spørger ejer licens til sin Windows eller ej, og har investeret 1000vis af kroner i M$ produkter, må vi IKKE linke til en bootdisk for at hjælpe.
Hvad min mening er om det burde fremgå at mit indlæg, ellers kan du læse mere om det her:
http://www.eksperten.dk/spm/335283
http://www.eksperten.dk/spm/319212
Avatar billede susanne3 Nybegynder
19. maj 2003 - 13:30 #14
ja, så er jeg tilbage. Det gik godt indtil punkt 5. der stod noget med C og ikke A, så jeg tænkte at jeg lige kunne prøve en gang til. Derfor slukkede jeg og startede igen. Så kunne jeg slet ikke gøre noget. Der er slet ingen taster computeren reagerer på. Det ligner en nogenlunde normal opstart når jeg tænder, men ret kort inde i forløbet, står der en masse på en sort side, og så sker der ikke mere. Hjælp! Hvad så nu? I fuld tillid til, at der findes klogere mennesker end mig,
Susanne
Avatar billede tblaster Nybegynder
19. maj 2003 - 13:39 #15
Du har sat disketten i ikke? Når du starter computeren op på disketten kan du så få det C:\ frem igen ... for så inden du går til punkt 5 skal du bare skrive:
A:\
Så skifter den til a-drevet hvor du har din diskette og du kan så få adgang til at formatere og alt det der!
Avatar billede susanne3 Nybegynder
19. maj 2003 - 16:54 #16
Jo, jeg havde disketten i, helt ærligt, og Fromsej tilgiv mig, men så troede jeg mest på linket, fordi det ville være en ny boot, så den prøvede jeg, men jeg har også en boot fra da min pc blev installeret første gang, og jeg har prøvet med begge disketter og intet sker. Skal windows-cd'en være i mens jeg starter? AArrgh.
Kærligst,
Susanne
Avatar billede fromsej Praktikant
19. maj 2003 - 16:57 #17
Alt er tilgivet.*S*(Hvordan kan man andet?)
Forfra:
Du kan boote fra disketten?
Hvad står der på skærmen når maskinen falder til ro?
Der skulle gerne stå A:\> med en blinkende markør.
Avatar billede tblaster Nybegynder
19. maj 2003 - 17:01 #18
Det skulle ikke gøre nogen forskel om du har windows cd'en i når du starter eller ej for din computer skulle gerne boote på diskette.

Prøv lige at gå ind i din bios ... dette gøres når den er i de første par sek i opstarten ved at trykke på F2 eller Esc eller Del eller noget lign. Den skriver det for det meste på skærmen når den er ved at tælle hvor mange ram du har.

I din bios skal du se hvilken rækkefølge din computer booter på. Den skal gerne boote på dit diskette drev som det første, så på din harddisk og til sidst på dit cd-drev!

Check lige om det er rigtigt.

Hvis du ikke har disketten i hvad sker der så? Starter computeren så almindeligt op? Hvis så prøv evt. at lade den starte og vælg så start-luk computeren...-genstart i dos. Når du så kommer i dos skal du smide din diskette i og trykke A:\ og så fortsætte med pkt. 5.
Avatar billede susanne3 Nybegynder
19. maj 2003 - 19:46 #19
Meget fint,
det er flere ting jeg kan prøve, det skal ske så snart jeg kommer hjem. Lige nu er jeg på arbejde, for ellers kunne jeg jo ikke skrive her, men jeg vender tilbage med nyt i morgen. Tak for det.
Susanne
Avatar billede fromsej Praktikant
19. maj 2003 - 20:07 #20
Jeg tror faktisk ikke du booter fra disketten, siden det ender på C:\> og ikke A:\>.
Prøv som det første at gå ind i din BIOS og få ændret Boot rækkefølgen, så Floppy bliver first Boot Device.
Avatar billede susanne3 Nybegynder
20. maj 2003 - 08:59 #21
I har ret. Som anbefalet gik jeg ind i bios, og så at den skriver CD-ROM,A,C. Men selv om jeg prøvede lidt forskelligt kunne jeg ikke komme til at ændre ved rækkefølgen. Hvordan gør jeg det?
Susanne
Avatar billede fromsej Praktikant
20. maj 2003 - 09:40 #22
Umiddelbart vil jeg mene at du skal bruge PageUp og PageDown til at ændre rækkefølgen med.
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. maj 2003 - 14:06 #23
Hvis det ikke er PageUp eller PageDown som fromsej siger så kan det være du skal trykke på Enter på first boot for at kunne få en liste hvor du så kan ændre hvad den skal stå til. Sådan er det på min.

Men ellers står det oftest i din bios hvordan du bærer dig ad med at ændre i indstillingerne. I min bios står der i bunden af skærmen hvordan jeg ændre i sådan noget som min boot rækkefølge!
Avatar billede susanne3 Nybegynder
21. maj 2003 - 13:00 #24
Ja, så er jeg kommet så langt, som til at bios er rettet, (det var +-!) og så reagerer den ikke på cd'en. Når jeg efter D:\ skriver cd win98, skriver den ugyldigt filnavn, og en anden ting, jeg ikke lige kan komme på. Når jeg trykker Enter bagefter skriver den selv D:\>.
Undskyld de lange pauser, tingene går agurk på mit arbejde for tiden. Sansynligvis er jeg her ikke igen før i morgen.
Susanne
Avatar billede tblaster Nybegynder
21. maj 2003 - 14:01 #25
Undskyld ... jeg mener at mappen hedder win9x ... min fejl ... prøv med det ... ellers så skriv dir og se hvad der er på cd'en! Evt kan duu benytte dig af den install eller setup fil der ligger i roden af cd'en ... men hvis du kan finde mappen win9x så gå ind i den og følg så det jeg skrev!

Du har vel formateret?
Avatar billede susanne3 Nybegynder
22. maj 2003 - 08:00 #26
Du er meget omsorgsfuld. Jo, jeg har formateret, og skal hurtigst muligt prøve med win9x. Mange tak.
Susanne
Avatar billede tblaster Nybegynder
22. maj 2003 - 10:47 #27
Hvor er mit oprindelige svar egentlig forsvundet hen? Jeg kan ikke se den vejledning jeg gav dig mere :-(
Avatar billede fromsej Praktikant
22. maj 2003 - 11:50 #28
Det er nok blevet fjernet af en co-admin.
Var der ikke et link til bootdisketter i det?
Avatar billede tblaster Nybegynder
22. maj 2003 - 13:27 #29
Det kan jeg ikke huske ... det kan da godt være ...
Avatar billede susanne3 Nybegynder
23. maj 2003 - 06:21 #30
YES! nu sprang jeg alt andet over og skrev install, og så begyndte den bare at installere, så så langt så godt, og vejledningen har jeg printet ud. (Den printer nu kun 2/3 af siderne her på eksperten, meget mærkeligt). Desværre har jeg lige glemt alt det med koder m.m. til min internetudbyder, men så snart jeg har skaffet det til veje, er jeg klar til at søge efter drivere. Vejledning ønskes.
Og min dybeste respekt for jer to, for set i bakspejlet er det hele jo såre simpelt, så jeg føler mig lidt som en strudsehjerne. I må virkelig have et gen for medmenneskelighed.
Susanne
Avatar billede fromsej Praktikant
23. maj 2003 - 07:05 #31
Tak for de pæne ord (rødmer)
Du siger bare til, så hjælper vi dig med driverne.*S*
Avatar billede susanne3 Nybegynder
30. maj 2003 - 12:21 #32
hej igen,
i mit eget rolige tempo, er jeg nu på internettet og har fundet drivere til alt undtagen skærmen. Som start ville jeg installere printeren (den spurgte selv) men da jeg skulle køre cd-rommen, fik jeg at vide (igen), at en vigtig dll-fil manglede, så jeg kunne ikke fortsætte. Suk. Nu tænker jeg lidt, kan computeren være født med en defekt, så man ikke kan installere disse forb... dll-filer? Den sagde ikke hvilken dll-fil der mangler. Jeg prøvede også at installere programmet til mit digitalkamera, som jeg ikke kunne før, der manglede en Tresourcea dll-fil, og nu kunne jeg godt installere den, bortset fra, at jeg kun har 16 farver indtil jeg får fundet en driver til skærmen. Det største problem er det med dll-filerne, jeg er jo åbenbart ikke kommet så meget længere.
Susanne
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2003 - 12:27 #33
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Prøv om ikke Aida kan hjælpe dig videre.
Hvilket skærmkort, og hvilken skærm har du?
Hvilken printer har du?
Så skal vi nok finde de rigtige drivere.*S*
Avatar billede susanne3 Nybegynder
30. maj 2003 - 22:30 #34
Hvad er det man kan med Aida? Er det download af drivere? Min printer hedder HP DeskJet 930C, det er værre med skærmen, den hedder Proview, og sikkert noget mere, som jeg må kigge efter når det er mere lyst. I manualen står der 6 forskellige bogstavkombinationer. Et eller andet sted må den rigtige stå på skærmen.
Så spørger du om et skærmkort, det ved jeg ikke helt hvad er? Sidder det inde i pc'en?
Susanne
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2003 - 22:37 #35
Har du prøvet at skifte fra 16 farver til 256 eller 16 bit farver?
Skærmkortet er der hvor du sætter skærmen til.
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2003 - 22:42 #36
Højreklik på skrivebordet, vælg Egenskaber, vælg Indstillinger, kig hvad der står i midten til venstre, prøv om du kan skifte fra 16 farver til et højere tal.
Ellers skal du prøve at installere Aida, det giver en masse information om din PC og er nemt at bruge.
Avatar billede tblaster Nybegynder
31. maj 2003 - 12:44 #37
susanne ... det er ligemeget med din skærm ... den skal i 99% ikke installeres ... grunden til du ikke får et godt billed er at dit skærmkort ikke er inst. korrekt. En mulighed er at tage kabintettet af din computer når den altså er slukket og så se hvad den hedder ... muligvis skal du tage kortet op af computeren for bedre at kunne se om der står noget på den ...

Med hensyn til din printer så gå ind på følgende adresse og hent de nyeste driver:

http://h20015.www2.hp.com/en/softwareCategory.jhtml?reg=&cc=us&pagetype=software&prodId=hpdeskjet919033&lc=en&docparent=26200493&sw_lang=en

Du skal lige starte med at vælge din windows version ... den version du skal hente når du har valgt os er "Home Users" og ikke "Corporate Users"
Avatar billede susanne3 Nybegynder
31. maj 2003 - 13:42 #38
Tak skal du have, nu prøvede jeg i mellemtiden at installere mit office program, og igen siger den, at en dll-fil mangler, en A-dll, er der ikke ved at være grund til bekymring?
Susanne
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 13:45 #39
Jo, det er ikke godt med de manglende .dll filer.
Har du ICQ?
144153861 er mit Nr.
Avatar billede susanne3 Nybegynder
31. maj 2003 - 15:48 #40
Desværre aner jeg ikke hvad ICQ er, men jeg kan måske anskaffe mig det?
Uden at vide det mindste om en pc's opbygning og indhold har jeg efterhånden en ide om, at den er født med defekt, så den ikke kan lagre .dll-filer.
Susanne
Avatar billede fromsej Praktikant
31. maj 2003 - 15:52 #41
ICQ er et chatprogram, der gør at vi kan skrive sammen hurtigere end her.
Du henter det her og installerer det, så skriver du dit nummer her, eller søger på mit nummer, og sender mig en besked.
Så skal vi nok få has på dine problemer.
http://www.icq.com/download/
Avatar billede susanne3 Nybegynder
31. maj 2003 - 16:26 #42
Ja, så er AIDA installeret, og jeg har kigget lidt på det, men er ikke helt sikker på, hvad det er jeg kigger efter.
Nu er jeg også på ICQ, og mit nr. er : 321766320.
Avatar billede susanne3 Nybegynder
07. juni 2003 - 12:59 #43
Beklager den lange ventetid, det har været en intens uge. Nu er jeg tilbage ved en computer, men der noget galt med min internetudbyder, jeg kan ikke komme på nettet i dag, eller i hvert fald indtil nu, så jeg er kørt på arbejde for at give lyd. Så snart der er forbindelse, skriver jeg igen. For i øvrigt skriver den stadig, at den mangler Kernel.32dll.....
Susanne
Avatar billede fromsej Praktikant
07. juni 2003 - 13:05 #44
Du melder bare ind når du er klar.*S*
Hvis du bor i nærheden af Odense, er du velkommen til at smide din PC af hos mig, så skal jeg nok klare det.*S*
Avatar billede susanne3 Nybegynder
07. juni 2003 - 13:08 #45
Hej *S*
Jo, jeg bor faktisk ikke så langt væk, jeg bor i Egtved, så det er jo næsten rundt om hjørnet. Hvordan reagerer du så hurtigt? Tak for tilbuddet.
Susanne
Avatar billede susanne3 Nybegynder
07. juni 2003 - 13:11 #46
Ps
Min hotmail er tlsu@hotmail.com, der er jeg lettest at få fat på, mht personlige oplysninger.
Susanne
Avatar billede fromsej Praktikant
07. juni 2003 - 13:11 #47
Jeg sad lige og tjekkede mail.*S*
Avatar billede susanne3 Nybegynder
14. juli 2003 - 10:35 #48
Hej igen,
håber dette når jer, for tingene er stadig ikke i orden. faktisk siger den stadig, at jeg ikke kan indlæse software, fordi der er problemer i kernel32.dll. Nu syntes jeg snart, at jeg har prøvet meget forskelligt, i hvert fald alt hvad der har været af gode råd, så nu virker det som det eneste fornuftige, at prøve at udskifte bundkortet. Derfor spørger jeg jer nu, om I har nogle gode råd angånde dette, og hvilket prisleje de ligger i?
God sommer,
Susanne
Avatar billede fromsej Praktikant
14. juli 2003 - 11:28 #49
Det begynder at irritere mig det her.*S*
Jeg ved ikke med bundkort, men det kan da undersøges.
Det afhænger af hvad du skal bruge din PC til, hvis det er til store 3D spil, skal det være rimelig potent, men hvis det er til almindelig brug såsom Office og internet, behøver det ikke at være så voldsomt.
Jeg prøver at se om jeg kan finde på noget mere omkring den sk... Kernel fejl.
Ellers tag mig på ICQ i aften, så må vi lige gøre noget seriøst benarbejde.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
14. juli 2003 - 11:48 #50
Jeg begynder også at tro på Hardware fejl her, men det er nu mere din Ram der er under mistanke.
http://www.windows-help.net/windows98/troub-342.shtml