Avatar billede julemand Nybegynder
11. maj 2003 - 15:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Spontan reboot

Hejsa jeg har et lille problem der faktisk er ret iriterende, og jeg har INGEN anelse om hvad der kan være grunden til det... Computeren jeg snakker om genstarter spontant lige pludseligt... der kan gå mange timer før den gør det, og den følger ikke noget specielt mønster... Lige pludseligt genstarter den bare.... Nogle ideer til hvad der kan være grunden til dens lyst til spontant at reboote så vil jeg meget gerne have det at vide.....
Mail eventuelt til mig på julemand@trutter.dk eller skriv til icq 72652271
Avatar billede dellevela Nybegynder
11. maj 2003 - 15:15 #1
jeg har har det samme problem det kommer når jeg spiller forskellige spil lige pludselige. jeg har selv winxp hvad har du?
Avatar billede julemand Nybegynder
11. maj 2003 - 15:44 #2
win2k

Hvis nogen vil have lidt specs så er det en 1.8 ghz athlon xp cpu, og et asus bundkort med et nForce chipset, med 256 mb pc 2100 ddrram og et indbygget 32 mb gforce grafikkort....
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
11. maj 2003 - 15:47 #3
det kan være fordi din CPU bliver for varm, hvad er temp på den?
det kan også være en hardwarefejl i dine ramblokke
Avatar billede skaw Nybegynder
11. maj 2003 - 15:47 #4
det kunne være psu der er for lille der er et link der er nyttigt at læse
www6.tomshardware.com/howto/20021021/powersupplies-02.html
Avatar billede duns Nybegynder
11. maj 2003 - 19:40 #5
hmm jeg har samme problem. men for mig lyder det som om det er HDD der bare slukker lige pludselig. jeg kan nemeligt høre at den tænder når den skal til at detekte den i dos, kan høre den begynder at køre rundt igen. prøv at høre om det kan være jeres harddisk. en af mine venner havde nemlig samme problem og der var han harddisk der var problemet
Avatar billede duns Nybegynder
11. maj 2003 - 19:42 #6
og det er ikke min psu der er for lille. 340w og har p.4 2,4Ghz kun 1 hdd, 1 dr-brænder, intet andet ekstra.
Avatar billede julemand Nybegynder
12. maj 2003 - 15:18 #7
Min psu er ikke for lille det er jeg 100 på.... Fejl på ramblokken... hmmm tjah.... men er nu ikke sikker....  temperaturen på cpu'en lyder rigtigt nok... jeg vil lige forsøge at checke temperaturen....
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
12. maj 2003 - 17:36 #8
...en måde at teste om det er din ramblok den er gal med, er at låne en ramblok af dine venner og sætte i istedet

en af mine venner havde samme problem med en ny computer han havde købt, og det viste sig at være en fejl ramblokken så det er en muligthed : )
Avatar billede julemand Nybegynder
16. maj 2003 - 12:21 #9
dramsgaard du havde ret... skriv venligst din besked igen som et svar så du kan få dine point :)
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
16. maj 2003 - 21:32 #10
svar : )
Avatar billede dramsgaard Nybegynder
16. maj 2003 - 21:33 #11
var det så ram eller temp. på cpu'en den var gal med?
Avatar billede julemand Nybegynder
18. maj 2003 - 20:45 #12
Det var rammene.... jeg troede egentligt jeg havde checket for det... men åbenbart ikke grundigt nok
Avatar billede e-blade Nybegynder
07. juni 2003 - 21:53 #13
Åndssvagt at starte et nyt topic så jeg skriver bare mit problem her.
Først lidt systeminfo:

Asus P4G8X deluce Granite bay motherboard
Intel P4 2,5 ghz
2x 512 Kingston DDR-RAM PC2700
1x Maxtor 160 gb hdd (ingen partitionering)
1x asus brænder
1x asus cd-rom drev
1x OS win2k

Okay her er så midt problem. Efter jeg fik min comp installerede jeg win2k som kørte fint indtil jeg pludselig ikke kunne vælge nogle programmer på mit C: drev. Troede det var en engangsfejl og reinstallerede, men på det sidste er det sket oftere og oftere. Det starter med at mit brænderprog eller andre programmer på mit c-drev ikke kan eksekveres og efterfølgende får jeg fejl-meddelser der siger at alle mine services er stoppet (netservice/explorer.exe/andre services), og slutter gerne af med at den sidste fejlmeddelse er "The file or directory C: is either corrupted and/or damaged". Som om den ikke kunne boote fra DOS.
Indgangsmæssigt startede jeg med at partitionere min hdd til 40gb C-drev og 120 GB d-drev men da win2k ikke kunne allokere alt pladsen brugte jeg efterfølgende Partition Magic 8. Kan det være en partitioneringsfejl der?

Jeg har forsøgt at boote min comp flere gange med win2k da jeg aldrig har haft en lign. problem på mine andre comps der kører samme win2k, men når jeg så booter op igen får jeg meddelsen: "error could not load operating system". Jeg har været nødt til at reinstallere gang på gang og det sker hyppigere atm.
Jeg HAR opdateret alle drivere osv. fra www.windows.com, jeg HAR flashet BIOS til sidste nye version, og jeg HAR kørt diagnostics osv. Jeg kan bare ikke finde fejlen. Min CPU kører 52 grader i idle tilstand, og mit motherboard kører 30-32 i idle.
Jeg har fået nys om det kunne være manglende køling eller det kan være fejl i mine RAM men hvordan tjekker jeg mine RAM for fejl? Er der nogle programmer til det, og i så fald hvor kan jeg finde dem? Er det manglende køling, fejl på harddisken eller hvad?
Skriv lige hvis i har nogle forslag, da det efterhånden går mig grænseløst meget på nerverne.

På forhånd tak.
Avatar billede e-blade Nybegynder
07. juni 2003 - 21:55 #14
Glemte lige at sige jeg INGEN blæsere har i mit kabinet. MIn CPU er in-a-box uden kølepasta eller nogen udskiftning. Intet hardware er overclocket. Samt jeg har tjekket at både strømforsyningblæser og CPU blæser kører.