Avatar billede oste Nybegynder
09. maj 2003 - 20:32 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

XP Opstart

Min computer vil ikke sarte. Jeg har installeret WIN xp pro og når jeg tænder computeren kommer windows logoet frem men når den så når til at skulle vise log on menuen går skærmen i standby og computreren reagerer ikke. jeg er så nød til at trykke på genstartknappen. Jeg kunne indtil for nylig starte computeren i fejlsikret tilstand men også det blev blokeret efter jeg satte den til at køre en scandisk. nu starter scandisk op efter win xp logoet men efter systemtjekket går den igen i sort. Svar udbedes snarest muligt.
Avatar billede bredker Nybegynder
09. maj 2003 - 20:34 #1
det bedste er at instalere det igen
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2003 - 20:48 #2
Måske det ville hjælpe at køre en rep af din windows xp

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
8:Virker dette ikke på dit problem ja så er det en hardvare fejl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede the_legend Nybegynder
09. maj 2003 - 20:54 #3
jeg havde det problem med min gamle compaq der var bundkortet gået!
Avatar billede oste Nybegynder
09. maj 2003 - 20:55 #4
jeg har desværre ikke boot cd'en tilgængelig og det vil tage et stykke tid før jeg vil kunne skaffe den. Da jeg helst akal have det fikset nu så vil jeg gerne spørge om der er en anden måde.
Avatar billede oste Nybegynder
09. maj 2003 - 20:56 #5
Bundkortet er spliter nyt (kun et par uger gammelt) så det kan umuligt være problemet.
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
09. maj 2003 - 21:01 #6
Bundkort såvel som alt andet hardware kan være gået i stykker under transporten.
Det sker sjældent, men er sket 2 gange ved mig (ram og grafikkort)
Avatar billede brian.nielsen Nybegynder
09. maj 2003 - 21:01 #7
- Så umuligt vil jeg ikke ligefrem kalde det :/
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. maj 2003 - 21:37 #8
Som bredker og john stigers siger, det bedste og sikkert også eneste du kan gøre for at få løst dit problem er enten en rep. eller geninstallation. Sorry. En anden gang vil det i dit tilfælde måske være en god løsning at kopiere hele Windows på anden partition, og derefter installere Windows fra denne partition, så kommer du ud over det problem med ikke lige at have den cd tilgængelig, så er den altid ved din side. Forøvrigt også en god idé i alle de tilfælde hvor man lige skal have installeret en cd og skal bruge driver fra Win cd, så napper den selv filen fra dit andet drev.
Avatar billede webexp Nybegynder
09. maj 2003 - 22:29 #9
det der nok er galt er at din refreshrate på skærmen ikke er så høj og derfor går din skærm på standby så der er kun  2 muligheder og det er at finde en skærm der er af nyere dato eller formatere og håbe på at det virker i anden omgang
Avatar billede oste Nybegynder
13. maj 2003 - 15:54 #10
Jeg har nu fået computeren tjekket hos en proffesionel som fandt ud af at det var en fejl ved graffikkortet.
men tak til alle der har deltaget
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 17:18 #11
Velbekommen takker for point:) og hvor er grafikkortet dog egentlig skyld i mange ting. Godt I fandt fejlen.