Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
09. maj 2003 - 09:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL vis sidste 5 posts

Jeg skal lave en "seneste nyt" sektion til en hjemmeside, men kan ik få den til at vise de sidste 5 nyheder... Må på en eller anden måde være at definere den ID(max) - 5  eller sådan noget for at få vist de 5 nyeste posts... men kan ik helt gennemskue det...

nogle som kan hjælpe?!?
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. maj 2003 - 09:47 #1
Du kan bruge TOP 5

"SELECT TOP 5 * FROM nyheder "
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. maj 2003 - 09:50 #2
Du kan så sætte en ORDER BY ind på eksvis dato, så får du de 5 nyeste.

"SELECT TOP 5 * FROM nyheder ORDER BY dato DESC"
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
09. maj 2003 - 10:22 #3
Bahh, har selv fundet ud af det nu... dohh

"SELECT TOP 5 * FROM nyheder ORDER BY ID DESC" brugte jeg... men tak for svaret alligevel, du får pointsne...