Avatar billede coolidk Nybegynder
24. november 2000 - 02:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Klippe tekst fra en str

Jeg har en var ($chopresult) der er en str. Der i skal jeg klippe noget tekst ud:

Det skal være lige efter \"IN A \" og indtil der kommer mellemrum igen.

Jeg har kigget MANGE steder, men jeg kan fame ikke finde LIGE det. Og jeg er ikke den vilde programmeringshaj eller noget.

Men FRA et eller andet TIL et eller andet eller INDTIL der er et mellemrum igen.

-dEnnis
Avatar billede razor Nybegynder
24. november 2000 - 02:17 #1
ereg(\"IN A ([^ ]+) \",$chopresult,$regs);
print $regs[0];
Avatar billede coolidk Nybegynder
25. november 2000 - 09:10 #2
Det virker faktisk, med lidt hjælp, godt nok, men hvad hvis jeg skal klippe flere stykker ud? Skal man så læse hele var-en en gang pr. \"udklipning\" ?

-dEnnis
Avatar billede razor Nybegynder
25. november 2000 - 15:29 #3
nono..

1\'ste udklip: $regs[0]
2\'et udklip: $regs[1]
etc.

Avatar billede truti Nybegynder
28. november 2000 - 12:04 #4
Prøv at se ud på www.hagge.dk (En af mine venner\'s side omhandler PhP)
Avatar billede coolidk Nybegynder
30. november 2000 - 00:04 #5
Jeg kigger på siden, men tak for hjælpen ihvertifald.

-dEnnis