Avatar billede flemming-s Nybegynder
23. november 2000 - 22:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Top 5 \"desipliner\" i illustrator ved site produktion

Hvilke situationer er det at man vælger at bruge illustrator.
eks.1 Når en logo skal digitaliseres
Avatar billede cob Nybegynder
24. november 2000 - 07:58 #1
Til web er der vist ingen større grund til at bruge illustrator - kun hvis det erflash du taler om... Photoshop kan det hele mht grafik til web brug....
Avatar billede Jman Praktikant
24. november 2000 - 08:14 #2
converter alt til RGB
Export til gif
Avatar billede flemming-s Nybegynder
24. november 2000 - 08:52 #3
Hvorfor skal man ikke gemme det som vektorgrfik.?
Kan brawserene ikke læse det format?
komentar til cob 7.58:
Det er i første omgang ikke tænkt i forbindelse med flash!
Avatar billede cob Nybegynder
24. november 2000 - 09:02 #4
Browserne kan læse vektorgrafik hvis det er som eks. Flash - ellers ikke... Standard formaterne er gif eller Jpg......
Avatar billede skott Nybegynder
24. november 2000 - 09:34 #5
Grunden til at bruge Illustator er som du selv siger, hvis et logo skal digitaliseres. Men der er hundrede andre grunde også, i illustrator arbejder du med vektorgrafik og det giver dig muligheden for at skalere dine ting op og ned i størrelse uden grafikken bliver gnidret. Du kan sågar i den nye illustrator 9 bygge en hel hjemmeside op i programmet, udover det har du nu muligheden for at lave de samme ting som man kender fra photoshop, f.eks. manipulere dit objekt med et filter som vi kender fra photoshop, og det er stadigvæk vektorgrafik.
Avatar billede itelm Nybegynder
24. november 2000 - 18:17 #6
Jeg vil sig at en af de primære årsager er farve separation samt arbejde i mange lag.
Når man skal udarbejde noget der skal anvendes både til tryk og på nettet.
Anvendelse af formater fra auto CAD coreldraw eller lignende programmer.
Mulighederne i ilustart er uendelige.
Programmets bruger flade er i dag (8.0) tilegnet funktionerne i Photoshop, man kan ligeledes dele filter mellem programmerne.
Pressions tegning eller arbejde med tekst mener jeg ikke Photoshop er alternativ.
Jeg bruger også Photoshop men til mange andre ting.