Avatar billede sneaky Nybegynder
06. maj 2003 - 13:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Filtrering af kolonner med ADO.NET

Det er relativt simpelt at filtrere rows ved at benytte sig af et dataview og sætte rowfilter property'en.

Men hvad er den nemmeste/bedste løsning, når man har et datatable med 10 kolonner og man kun ønsker at vise de 8?

At hælde de ønskede data over i et nyt datatable kan umuligt være den eneste løsning.
Avatar billede sneaky Nybegynder
06. maj 2003 - 14:04 #1
Det skal måske lige nævnes at jeg ønsker at vise de 8 ud af de 10 kolonner fra datatablet i en datagrid...
Avatar billede burningice Nybegynder
06. maj 2003 - 14:07 #2
er det asp.net? i så fald skal du sørge for kun at binde til 8 af kulonnerne i din template
Avatar billede sneaky Nybegynder
06. maj 2003 - 14:09 #3
Nej det er ikke asp.net, det er windows forms.
Avatar billede taxdaddy Nybegynder
06. maj 2003 - 14:14 #4
du skal bare sætte en property på din Column..
oDS.Tables("TableNavn").Columns(0).ColumnMapping = MappingType.Hidden
Avatar billede taxdaddy Nybegynder
06. maj 2003 - 14:15 #5
manglede vist lige at formulere mig, hvis det ikke fremgår tydligt ;), oDS er dit dataset..
Avatar billede sneaky Nybegynder
06. maj 2003 - 14:27 #6
Pænt tak :-)
Avatar billede taxdaddy Nybegynder
06. maj 2003 - 14:32 #7
Helt i orden, det har også drillet mig utrolig meget en gang ;)